Născut din sinergia a 155 de ani de istorie a Electroputere VFU Pașcani și susținut de expertiza a 180 de specialiști, Leon întruchipează visul nostru de a readuce la viață măiestria românească în construcția de material rulant. Acesta este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit), fabricat în România după cel de-al Doilea Război Mondial și un simbol al revitalizării industriei feroviare autohtone. Leon este mult mai mult decât un tren, este o dovadă că se poate, a afirmat într-un interviu in Forbes Gruia Stoica, președinte GRAMPET.
CE MAI SUSȚINE GRUIA STOICA:
Unde s-a născut Leon?
Leon a prins viață la Electroputere VFU Pașcani, una dintre cele mai mari companii românești specializate în fabricarea, modernizarea și întreținerea vehiculelor feroviare de călători și marfă. O fabrică cu tradiție și experiență, fondată în 1869, membră a GRAMPET Group, prima multinațională cu capital 100% românesc, care de peste 25 de ani contribuie la moștenirea industrială a țării noastre. Electroputere VFU Pașcani este recunoscută pentru capacitatea sa de a construi și moderniza vehicule feroviare, iar proiectul Leon marchează un nou capitol, fiind primul automotor DMU fabricat după foarte mulți ani. Am investit peste 30 de milioane de euro în tehnologie și capital uman pentru a transforma fabrica într-un loc de excelență în construcția de material rulant.
De ce Leon?
În spatele numelui Leon se află o poveste personală care mă emoționează profund. L-am numit astfel după cel mai tânăr membru al familiei mele, un simbol al viitorului și al continuității. La fel cum Leon va duce mai departe numele familiei, sper ca acest tren să ducă mai departe tradiția și pasiunea noastră pentru inginerie. Este un tribut adus valorilor pe care le prețuiesc: credința, generozitatea și respectul pentru familie. În trecut, nobilii lăsau în urmă fântâni și biserici, dar noi, la GRAMPET, lăsăm proiecte durabile pentru România.
Cum arată Leon? Ce ne puteți spune despre el?
Leon este un tren creat cu meticulozitate și atenție la detalii, exact așa cum mi-am dorit. Are 30.000 de km de teste la activ și este certificat CE, ceea ce înseamnă că poate circula oriunde în Europa. Este un automotor diesel, o alegere pragmatică având în vedere că 62% din rețeaua feroviară a României nu este electrificată. Componența sa include trei vagoane. Designul interior este modern și confortabil și oferă o zonă VIP, cu fotolii business. Leon are o capacitate totală de 155 de locuri pe scaune ergonomice, aer condiționat și spații speciale pentru bagaje mari și biciclete. Pasagerii se vor bucura de ferestre cu vedere panoramică, izolație fonică și sisteme audio-vizuale de informare. Leon este echipat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și toalete ecologice, una fiind adaptată pentru nevoile persoanelor cu dizabilități locomotorii. Tracțiunea este asigurată de două Power-Pack-uri MTU de câte 390 kW fiecare, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil și respectând normele de poluare III B.
Ce așteptări aveți de la Leon?
Mai mult decât să îmi îndeplinesc propriile așteptări, îmi doresc ca Leon să fie un semnal clar pentru operatorii de transport feroviar din România. Mesajul meu către ei este simplu: cumpărați trenuri produse în România. În acest fel, sprijinim industria locală și contribuim la dezvoltarea economică a țării noastre. În prezent, majoritatea automotoarelor utilizate de operatorii privați sunt importate second-hand din Germania sau Franța. Cred cu tărie că este timpul să ne susținem industria și să arătăm că România poate produce la standarde europene. Sper că mesajul meu va găsi ecou în deciziile operatorilor și autorităților, astfel încât să vedem mai multe trenuri „Made in Romania” pe căile noastre ferate.