Valoarea contractelor semnate la Ministerul Transporturilor pe toate modurile de transport a depăşit 2 miliarde de euro în cel mai bun an, 2020, însă anul acesta, până la 1 august, s-au încheiat contracte de 4,7 miliarde de euro, iar ţinta este de cel puţin 8 miliarde de euro până la sfârşitul lui, a afirmat, luni, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
Cu toate acestea, până la finalul anului 2022, vor fi daţi în folosinţă 13 kilometri de autostradă şi 40 de km de drum expres.
„Sunt proiecte pe care le-am tot anunţat şi am optimismul necesar legat de prima secţiune din A1 Sibiu-Boiţa. Sunt optimist în ceea ce înseamnă podul de la Brăila, e o investiţie foarte mare. Există discuţii zilnice între asocierea de companii şi cei de la CNAIR. Ştiu că poate în această perioadă v-am plictisit şi am plictisit pe mulţi cu semnarea de contracte şi cu tot ceea ce ţine de viitor. Vreau să dau un ordin de mărime: în cel mai bun an de la Ministerul Transporturilor s-au semnat contracte pe toate modurile de transport de peste 2 miliarde de euro. De la începutul anului până la 1 august aici s-au semnat contracte de 4,7 miliarde (de euro – n. r.). Până la sfârşitul anului ţinta e să se semneze contracte – că vorbim de rutier, feroviar, naval şi aşa mai departe – de cel puţin 8 miliarde, deci de 4 ori mai mult decât în cel mai bun an. Cel mai bun an din această perspectivă, cea a semnării de contracte noi, a fost 2020, dar, vă repet, pe parcursul întregului an s-au semnat contracte în 2020 de 2 miliarde şi ceva, iar noi până la 1 august avem semnate contracte de 4,7 miliarde”, a declarat Grindeanu, la conferinţa prilejuită de semnarea unui protocol între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Metrorex şi Primăria Sectorului 4 pentru modernizarea a nouă staţii de metrou din sectorul 4.
El a subliniat că această perioadă este foarte importantă, deoarece nu poţi să faci autostrăzi dacă n-ai semnate contractele.
„Nu poţi să faci linii de cale ferată dacă nu ai semnate contracte pentru realizarea acestor investiţii. Îmi doresc ca până la sfârşitul anului să se meargă cu cele două contracte majore pe CFR – Caransebeş – Arad şi Episcopia Bihorului – Oradea, cele 8 loturi, 4 cu 4, să poată să fie semnate contractele şi, de asemenea, că vorbim de cei 14 kilometri Margina – Holdea de pe A1, că vorbim de cele în total 13 loturi de pe A7, două dintre ele au fost semnate deja, două semnăm mâine, pentru celelalte spuneam mai devreme care este scadenţarul, că vorbim de capetele din A8, ca până la sfârşitul anului să putem să intrăm cu ele, cel puţin A7 şi cei 14 kilometri să avem desemnaţi câştigătorii şi la foarte mare parte dintre ele să fie semnate contracte. Dar CNAIR-ul să desemneze câştigătorii cel puţin pe A7 pe întreaga secţiune sau pe întregul traseu prins în PNRR de la Ploieşti la Paşcani. Asta este ţinta şi e foarte importantă această ţintă, de ce? Dacă vă uitaţi pe fiecare – dacă e să dau exemplu A7 – fiecare din aceste 13 loturi au ca durată de execuţie medie – unele au 20 de luni altele au 24 de luni – deci undeva sub doi ani aproape toate loturile de pe A7. Asta ar însemna ca undeva cele pe care le-am semnat şi la care s-a dat ordinul de începere şi anume cele două de pe Ploieşti – Buzău, cele care vor fi semnate în această toamnă – două mâine, probabil în octombrie-noiembrie şi altele – să poată ca în toamna anului 2024, adică acei doi ani, să fie date în folosinţă, pentru că ăştia sunt termenii contractului”, a explicat el.