spot_img
joi, martie 28, 2024
AcasăDezvaluiriGhiță cu Coldea în Seychelles și apoi cu Dâncu în Toscana

Ghiță cu Coldea în Seychelles și apoi cu Dâncu în Toscana

Omul de afaceri Sebastian Ghiţă, dispărut de trei săptămâni şi pe al cărui nume a fost emis mandat european de arestare, a declarat, miercuri, într-o înregistrare difuzată de postul de televiziune pe care îl controlează, că la începutul lui 2010 a fost în vacanţă în Seychelles, cu prim-adjunctul SRI Florian Coldea, iar în 2012 a fost în Toscana cu Coldea şi cu Vasile Dâncu, prezentând şi documente de la pensiunea la care au fost cazaţi, transmite news.ro.

În cea de-a şaptea apariţie televizată de la dispariţia sa, Ghiţă a povestit că el şi familia sa au stat 10 zile la Hotelul Hilton Seychelles, împreună cu familia lui Coldea. Omul de afaceri a susţinut că i-a solicitat lui Coldea sprijinul pentru alegerea lui Victor Ponta la conducerea PSD, la Congresul care urma să aibă loc în februarie, însă acesta i-ar fi răspuns că nu poate pentru că Traian Băsescu nu îl doreşte pe Ponta, preferându-i pe Cristian Diaconescu sau pe Mircea Geoană.

- Advertisement -

„Am stat 10 zile şi îmi aduc aminte că îl rugam să-l ajute pe Ponta să câştige alegerile PSD, însă Coldea îmi spunea că Băsescu nu-l vrea pe Ponta. Diaconescu, Geoană, oricine, dar să nu ajungă Ponta la PSD a fost mesajul”, susţine Ghiţă.

Cu toate acestea, jurnalista Floriana Jucan a susţinut, într-o apariţie la Realitatea Tv, în 20 februarie 2010, că a primit un dosar cu peste 30 de pagini de monitorizare a lui Cristian Diaconescu, aspirant la şefia PSD. Ea a povestit atunci că Diaconescu este monitorizat non-stop, inclusiv când merge la sediul central al SRI sau când a mers într-o vizită de 4 ore, pe 5 februarie, la locuinţa unui om de afaceri controversat şi inclusiv în ipostaze care ţin de viaţa privată. Tot ea a spus că Diaconescu „se deghizează” şi se comportă ca un om care are ceva de ascuns. La acel moment, Diaconescu a declarat că monitorizarea sa are legătură cu Congresul PSD şi că este ilegală. De altfel, Cristian Diaconescu şi-a şi retras candidatura la preşedinţia partidului.

Sebastian Ghiţă a mai relatat, miercuri seară, şi un episod în care, la întoarcerea din vacanţă, la Istanbul, Florian Coldea a ales să stea la clasa Economic în avion, deşi avea bilet la clasa Business, pentru că se întâlniseră în aeroport cu jurnalistul Dan Andronic şi se temea, conform lui Ghiţă, că Andronic i-ar putea spune preşedintelui Traian Băsescu că au fost văzuţi împreună.

„Dan Andronic de la EVZ poate să confirme că ne-am intersectat la întoarcere pe aeroportul din Istanbul. Atunci a stat de vorbă la îmbarcare în avion şi cu mine şi cu Coldea. Florian Coldea s-a speriat de Andronic şi deşi avea bilet la business s-a dus la clasa economic. Îi era  frică să nu afle Băsescu cu cine a fost în excursie”, a arătat la România TV Sebastian Ghiţă.

Omul de afaceri a vorbit şi despre o altă vacanţă, din 2012, în Toscana, alături de cumnatul său, Cristian Anastasescu, de  Vasile Dâncu şi de Coldea. Ghiţă a prezentat documente de la pensiunea Locanda dell’Amorosa, documente pe care se regăsesc numele lor şi ale soţiilor lor.

Sebastian Ghiţă a prezentat inclusiv o fotografie în care a susţinut că apare soţia sa, Mădălina, şi soţia lui Florian Coldea, într-o vacanţă la Disneyland Paris.

Presa a relatat în repetate rânduri despre sprijinul acordat de Ghiţă lui Ponta pentru câştigarea preşedinţiei PSD la Congresul din februarie 2010. Stenograme ale unei discuţii din octombrie 2011 dintre Sebastian Ghiţă şi colaboratorul lui, Alexandru Iacobescu, apărute în presă relevau implicarea lui Ghiţă în victoria lui Ponta.

„Ne-am adus şi noi de-ai noştri din Ploieşti, 30 sau nu ştiu câţi, le-am dat nişte veste de-alea, le-am zis” Bă, voi sânteţi de la pază, păziţi toate uşile, nu intră nimeni decât cine vrem noi”. După aia am falsificat toate ecusoanele de pază, le-au adus unii de-ai noştri, ecusoanele de invitaţi şi ecusoane de delegaţi. După aia am făcut ştampile ca lumea, să fie pe toate buletinele, să nu facă Vanghelie cu ăia şmecherii, după care ne-am dus seara, m-am dus pe acolo, făceau ăia ai mei montau camere, plasme de alea, da le zic“ia deasupra urnelor montaţi nişte camere de alea, în colţuri, o camera mică nu se vede”, afirma Ghiţă, conform stenogramelor, în care spune şi cum a schimbat listele de vicepreşedinţi, punându-i pe cei preferaţi de Ponta.

De asemenea, el relata cum schimbase inclusiv aşezarea la prezidiul Congresului PSD.

„Şi să filmeze exact urnele, ştiam eu de ce, că mă gândeam că ăia o să trebuiască să controleze la urne, că-i dai la televizor se sperie. Şi după aia m-am dus, aranjaseră alea la mese, lângă Iliescu pe Diaconescu, pe Geoană, după ce pe Ponta îl pusese…, mai avea niţel şi ieşea din sală. Am luat călăreţii, i-am mutat de acolo acolo şi i-am mutat dintr-o parte într-alta, l-am pus pe Ponta exact lângă Nea Nelu”, susţine Ghiţă în înregistrările difuzate de presă.

Conform aceloraşi surse, tot Sebastian Ghiţă relata: „Când a avut Ponta discurs am dat microfoanele tare, când vorbeau ăilalţi dădeam microfoanele încet”.