spot_img
2.2 C
București
duminică, decembrie 22, 2024
AcasăAnalizeFondurile pentru relansarea post-pandemie trebuie folosite pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, susține deputatul...

Fondurile pentru relansarea post-pandemie trebuie folosite pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, susține deputatul PMP Cătălina Bozianu

-

Deputatul PMP Cătălina Bozianu atrage atenția asupra faptului că fondurile europene pentru relansarea post-pandemie trebuie folosite și pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, scrie Incomod din Prahova

- Reclama -

Aceasta a argumentat astfel:

- Advertisement -

“🇷🇴Fondurile europene pentru relansarea post-pandemie trebuie folosite și pentru construcția autostrăzii Comarnic-Brașov!

❗️Am aflat, săptămâna trecută, o veste care sună bine: României ar urma să i se pună la dispoziție 19,6 miliarde de euro, fonduri europene nerambursabile, și 11,6 miliarde, sub formă de împrumuturi, în cadrul unui plan amplu de reconstrucție economică post-pandemie, în valoare de 760 miliarde de dolari, avut în vedere de Comisia Europeană.Cred că este evident pentru noi toți faptul că acești bani trebuie accesați și folosiți ca un combustibil de dezvoltare economică. Cu alte cuvinte, direcționați către acele investiții publice de care România are atâta nevoie.

- Advertisement -

Pentru noi, prahovenii, zecile de miliarde de euro puse la dispoziția României de către UE înseamnă, în principal, o șansă – la care aproape că nu mai speram – de realizare a celui mai important proiect de infrastructură pentru județul nostru: tronsonul de autostradă Comarnic- Brașov. Îndrăznesc să spun că Prahova este județul cel mai afectat de inexistența unei autostrăzi care să traverseze Carpații. Atât în planul activității economice, cât și în planul vieții noastre de zi cu zi. Traficul infernal de pe DN 1 paralizează, practic, județul, în zilele cele mai aglomerate.

❗️Timp de un deceniu și jumătate, acest proiect a bătut pasul pe loc, indiferent de culoarea guvernării. Ba din cauza problemelor de legislație privind parteneriatul public-privat, ba din cauza „respectării indicatorilor macroeconomici la care s-a angajat România”. Dar bani pe hârtii, studii și proiecte s-au tocat constant. Ultima strigare în materie de justificări sau pretexte pentru nerealizarea autostrăzii, datând din ianuarie 2020, a fost tocmai lipsa fondurilor europene de coeziune pentru acest proiect. Acum, odată cu planul de reconstrucție anunțat de UE, acest pretext dispare.

❗️Potrivit planului Comisiei Europene, în următorii patru ani, România poate utiliza 13,5 milioane de euro din fondul nerambursabil de 19,6 miliarde pentru investiții în infrastructură. Atât în infrastructură de tip rețele de apă-canal, cât și în infrastructura rutieră. Consider că a folosi acești bani pentru proiecte majore, așa cum este tronsonul de autostradă Comarnic- Brașov, trebuie să fie o prioritate de grad zero pentru orice guvernare responsabilă și onestă, iar refuzul – un atentat grav la adresa interesului economic al societății românești. Dacă planul de finanțare al CE va fi implementat, decidenții de la București nu vor mai avea nicio scuză în fața prahovenilor și a românilor.”, a scris deputatul Cătălina Bozianu pe facebook.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img