David Baser, directorul de Gestionare a Produsului la Facebook, a recunoscut marţi că această companie foloseşte diferite instrumente de marketing pentru a strânge date chiar şi de la persoane care nu folosesc această reţea de socializare, asigurând că este vorba de o practică obişnuită în acest sector, relatează EFE.
David Baser a venit astfel în întâmpinarea celor aproape 40 de întrebări la care compania şi preşedintele său, Mark Zuckerberg, nu a putut răspunde în cadrul interpelării sale de Congresul SUA.
„Atunci când se vizitează un site sau o aplicaţie care utilizează serviciile noastre, noi primim informaţii, chiar şi de la cei care nu sunt conectaţi sau nu au un cont de Facebook”, a subliniat responsabilul într-un mesaj publicat pe site-ul companiei.
Această strângere de date are loc când internautul apasă butonul „Like” sau „Share” pe reţea sau când îşi foloseşte contul pe o reţea de socializare, pentru a se face remarcat pe un portal sau pe o aplicaţie.
„Twitter, Pinterest şi Linkedin au la rândul lor astfel de butoane de like şi share pentru a-i ajuta pe utilizatori să dezvăluie lucruri (…) De fapt, majoritatea site-urilor şi aplicaţiilor trimit asftel de informaţii companiilor cu fiecare apăsare de buton”, a spus David Baser.
Potrivit lui, astfel de informaţii permit Facebook să-şi îmbunătăţească „conţinutul şi publicitatea” şi cuprind date despre adresa IP locală, navigatorul folosit sau tipul sistemului de operare utilizat, pentru că „nu toate sistemele şi aparatele operează cu aceleaşi caracteristici”.