Un ONG coordonează în acest moment ”marile proiecte ale acestei națiuni”. La sfârșitul lui ianuarie, New Strategy Center a organizat un simpozion la Londra sub oblăduirea ambasadorului României în UK, Dan Mihalache, fostul șef al Cancelariei prezidențiale a lui Klaus Iohannis.
Există foarte multe conexiuni interesante în acest ONG, dar mult mai interesante sunt tințele: controlarea relației cu NATO și SUA, afacerile cu energie și alte huburi în care România este sau poate fi implicată.
În imaginile obținute de la reuniunile acestei organizații pot fi văzuți șefi ai SRI, consilieri prezidențiali, persoane apropiate SRI, printre care fostul vicepremier Vasile Dîncu, dar și alte personaje interesante despre care vom insista în articole viitoare.
Informațiile publice indică că acest ONG este o interfață a SRI, prin care se dorește controlarea relațiilor externe, dar și marele proiecte interne.
CELE DOUĂ PERSONAJE CHEIE:
Nume: Nicola
Prenume: Mihaela
Este piarul Serviciului Român de Informatii (SRI) și al Laurei Codruței Kovesi.
Nume: Nițu
Prenume: Ionel
A lucrat în Serviciul Român de Informații și a condus, până în decembrie 2012, Departamentul Central de Analiză. În aceste zile pe profilul său de facebook cheamă la revolte în Piața Victoriei. Este considerat un apropiat al generalului Florian Coldea, fost prim adjunct al directorului SRI. De altfel, Nițu și Coldea au fost colegi de cameră pe vremuri, la studii. Nițu controlează Intelseco care pe cybersecurity deține majoritatea contractelor cu statul.
LA FINALUL ARTICOLULUI PUBLICAM PRECIZARILE LUI IONEL NITU
Fiul lui Nițu apare într-o fotografie cu președintele Klaus Iohannis în curtea Palatului Cotroceni. Unele surse spun că Nițu ar fi lucrat în campania prezidențială a lui Iohannis.
Ionel Nițu, președintele New Strategy Center, a spus în 2015 despre „această structură civilă de dezbatere” că este „un laborator de idei și proiecte strategice, care își propune să fie locul unde să se inițieze și să se urmărească marile proiecte ale acestei națiuni”. Subiectul dezbaterii de atunci a fost legat de Strategia Națională de Apărare elaborată de Klaus Iohannis şi adoptată de Parlament.
„Şeful Cancelariei Prezidențiale domnul Dan Mihalache, alături de consilierii de stat din cadrul Administrației Prezidențiale pe probleme de securitate, domnul Sebastian Huluban și domnul Constantin Ionescu, care au participat la integrarea eforturilor în realizarea acestui document strategic, au evidențiat impactul public major pe care îl are acest document, dar și faptul că el reprezintă un material integrat, pornind de la o viziune, care depășește sfera problematicii de apărare”, se arăta în comunicatul New Strategy Center din 2015.
La simpozionul de la Londra au putut fi văzuți o parte din membrii Consiliului Științific New Strateger Center: Iulian Fota, Șeful Colegiului Național de Informații al SRI, Sergiu Celac, fost translator de limbă engleză al lui Nicolae Ceaușescu, ministru de externe după 1989, Dan Dungaciu, membru și în conducerea acestui ONG.
Din Consiliul Științific mai fac parte actualul ministru de externe Teodor Meleșcanu și fostul șef al diplomației românești Lazăr Comănescu.
De asemenea și Marilen Pîrtea, rectorul Universităţii de Vest din Timişoara, unde a obținut controversatul doctorat Laura Codruța Kovesi.
NEW STRATEGY CENTER VREA SĂ CONTROLEZE TOT
New Strategy Center este un ONG care asigură un cadru de dezbateri pentru subiecte de maximă importanță pentru România, mai ales în domeniile în care țara noastră ar trebui să fie un furnizor/hub regional, precum și să substanțieze parteneriatul strategic cu SUA.
Membrii săi sunt cetățeni implicați activ în proiecte care pot duce la schimbarea în bine a României.New Strategy Center este un laborator de idei și proiecte strategice în domeniile importante din perspectiva intereselor naționale. Ne dorim să strângem în jurul New Strategy Center oameni de valoare, cu o solidă experiență profesională, care susțin valorile euro-atlantice, care cred în șansa României de a-și schimba statutul și locul în cadrul comunității euro-atlantice.
New Strategy Center propune spre dezbatere teme relevante pentru interesele naționale, atât din perspectiva amenințărilor la adresa securității naționale, cât și din cea a oportunităților pentru dezvoltarea economică a țării. O temă importantă este legată de securitatea țării noastre și securitatea Regiunii Extinse a Mării Negre, precum și a spațiului balcanic, zone unde România are interese evidente.
Apărarea, legătura dintre modernizarea armatei și dezvoltarea industrială, securitatea energetică, provocările legate de amenințările hibride, securitatea cibernetică, securitatea financiară, educația, diplomația publică și combaterea extremismului sunt câteva dintre domeniile asupra cărora New Strategy Center iși concentrează activitatea. New Strategy Center iși propune astfel să fie locul unde să se inițieze, să se dezbată și să se urmarească marile proiecte ale acestei națiuni.
Credem că avem nevoie ca pe marile teme care țin de securitatea națională să existe consens politic și național. Avem nevoie de o coerență a politicilor publice în plan securitar, avem nevoie de strategii pe termen mediu și lung, care să fie asumate de întreg spectrul politic și să fie duse la bun sfârșit, indiferent de guvernele care se succed la putere. Pentru că dincolo de simpatiile politice, dincolo de stânga sau de dreapta, există România (Sursă: Site New Strategy Center).
Printre altele New Strategy Center vrea să controleze și Programul Național de Cadastru și Carte Funciară.
Dar și programele majore de înzestrare ale Armatei României.
Precum și Securitatea cibernetică și nevoia unui CERT/SOC sectorial în domeniul financiar- bancar.
Securitatea energetică a României şi încurajarea investiţiilor în domeniu.
PR-UL SRI ȘI AL LUI KOVESI
Pe data de 5 mai 2015, fostul ofiter SRI Adrian Radu i-a trimis o scrisoare presedintelui Klaus Iohannis in care il intreba „care este suma platita de SRI din bani publici si/sau alte activitati, in anul 2012, pentru rebranduirea SRI si sondajele de opinie realizate de firma The Group patronata de Mihaela Nicola?”
„Anul 2012 a fost un an de criza, fapt ce a fost declarat de toate guvernele care au condus România. In aceste conditii, de unde a avut SRI-ul bani pentru rebranduire si (deontologii pot sa verifice singuri din declaratia 359 a firmei The Group), de unde au venit banii platiti drept contract pentru care SRI-ul a fost rebranduit. Se cunoaste pe piata publicitara faptul ca firma in cauza este una din cele mai scumpe firme, iar doamna Nicola Mihaela este fiica unui fost ofiter de securitate – lucru pe care il afirma inclusiv Florian Coldea intr-o videoconferinta cu toata tara, in cadrul sistemului”, a mai spus fostul ofiter SRI Adrian Radu in scrisoarea catre presedintele Iohannis.
O cautare pe internet arata ca aceste detalii din scrisoarea fostului ofiter SRI nu au suscitat interes pentru presa din Romania.
In aprilie 2016, fostul ofiter SRI Adrian Radu impreuna cu Daniel Florea, tot fost ofiter SRI, reconfirma in cadrul emisiunii lui Robert Turcescu de pe unde.tv ca Mihaela Nicola s-a ocupat de rebrandingul SRI, citeaza Flux24 in articolul „EXPLOZIV/ Firma fiicei unui fost securist lucreaza pentru SRI si Kovesi„.
In urma aparitiei acelui articol pe Flux24, Mihaela Nicola a cerut „in instanta scoaterea articolelor de pe site, actiune respinsa de instanta”, dezvaluie Flux.
In luna august 2016 fostul presedinte Traian Basescu a dezvaluit pe Facebook ca Mihaela Nicola, „piarista SRI-ului”, s-ar ocupa si de „gradatii” din presa.
Pe data de 4 septembrie 2016 fostul presedinte Traian Basescu a afirmat in cadrul unei emisiuni la Romania TV ca Mihaela Nicola se ocupa atat de PR-ul SRI-ului cat si de cel al Laurei Codruta Kovesi.
„Bun, ca [Laura Codruta Kovesi] este ahtiata dupa imagine, stim toti. Acum ce vrea sa faca cu ea aceasta imagine, nu mai stiu. Aduceti-va aminte ca pana acum vreo doua luni, era mai prezenta in mass-media, prin mijlocirea doamnei Nicola, Mihaela Nicola, care i-a cam facut PR-ul si al dansei, si – probabil si pro-bono – la SRI. Prin mijlocirea acestei doamne era tot impul in interviuri, ameninta, spunea ce va face. De la un timp cred ca a inceput sa isi dea seama ca nu-i mama justitiei”, a spus Traian Basescu.
Mihaela Nicola – colaborator al Serviciului Roman de Informatii (SRI)
Flux24 a descoperit in premiera ca Mihela Nicola este colaborator al revistei de specialitate a SRI, unde a scris mai multe articole.
Astfel, intr-un interviu oferit revistei SRI avand titlul „Mihaela Nicola – Intelligence-ul are nevoia de a fi inteles ca misiune sociala, de a fi acceptat si sprijinit” si publicat pe data de 4 martie 2014, Mihaela Nicola a vorbit despre cum a participat la diferite focus-grupuri care aveau ca scop rebrandingul Serviciului Roman de Informatii.
„Din respect pentru rigoarea demersului, am asistat eu insami la multe focus grupuri în diferite orase ale tarii. A fost foarte util sa vizionez, din camera alaturata, pe monitor, asa cum cere metodologia tuturor focus grupurilor, si sa ascult toate punctele de vedere exprimate pe acest subiect. În ochii publicului, ofiterul român de informatii are vârsta medie, este bine educat, discret, vorbeste mai multe limbi straine, este inteligent, abil si foarte adaptabil. Are aspect si preocupari cosmopolite, e patriot, are stapânire de sine, echilibru, n-are culoare si preferinte politice, e suspicios, tacut, e iscusit în a-si atinge scopurile profesionale, are munca riscanta, grea, dar interesanta. Publicul românesc nu îl asociaza pe ofiterul SRI cu James Bond, dar îl socoteste a fi foarte „cool”. Mi-ar fi placut sa pot, la sfârsitul focus grupurilor, sa intru în încapere sa confirm cea mai mare parte a perceptiilor”, a marturisit aceasta in interviu.
Mai jos aveti o captura cu primele pagini ale interviului dat de Mihaela Nicola revistei Intelligence a SRI-ului.
Pe data de 5 octombrime 2015 Mihaela Nicola a scris si un articol pentru revista SRI-ului, cu titlul „Perceptii si… in criza refugiatilor„, unde a vorbit despre criza din Siria.
Firma The Group a fost lansata in 2005 ca un business de familie de Zoltan Szigeti si fratii Mihaela Nicola si Bogdan Nicola.
The Group „a ajuns in doar patru ani cel mai mare grup de comunicare din tara si ramane acolo din 2008 incoace”, a spus Wall-street.ro.
In luna decembrie 2012 presa anunta ca Mihaela Nicola devine consul onorific al Australiei la Bucuresti.
Pe langa responsabilitatea de a oferi asistenta consulara cetatenilor australieni care locuiesc in Romania sau care viziteaza Romania, Mihaela Nicola „va coopera, de asemenea, in scopul promovarii imaginii Australiei in Romania, sprijinind dezvoltarea comertului si a investitiilor, consolidand legaturile educationale, stiintifice si culturale dintre cele doua tari”, a spus Hotnews.
Pe langa CEO al agentiei de comunicare The Group, Mihaela Nicola este si lector la Universitatea de Comunicare si Relatii Publice SNSPA din Bucuresti, a mai scris Hotnews.
Mihaela Nicola a fost implicata in anul 2004 de campania lui Adrian Nastase, fiind citata ca martor in dosarul „Trofeul Calitatii”, in care Nastase a si fost condamnat.
Conform rechizitoriului, nu numai ca Adrian Nastase era la curent cu finantarea ilegala a campaniei sale electorale din fondurile colectate in cadrul simpozionului „Trofeul calitatii”, bani care ar fi trebuit, conform legii, sa intre in bugetul institutiei publice ISC, ci chiar coordona direct actiunea. „Astfel, martorii Rovana Plumb, mandatarul financiar al campaniei prezidentiale, Stireanu Octavian, seful staffului de campanie, Aristide Roibu, trezorierul Partidului Social Democrat, Nicola Mihaela, consultant din partea SC Ogilvy Mather Advertising SRL, Popescu Nistorescu Mihaela, consilier personal al inv. Adrian Nastase, si Mitrea Tudor Miron, vicepresedinte al Partidului Social Democrat, au confirmat ca nu s-au ocupat de achizitionarea materialelor electorale, toate deciziile in acest sens fiind luate de inv. Adrian Nastase sau dupa consultarea cu sotia sa, Dana Nastase”, se arata in rechizitoriul DNA, citat de Romania Curata.
De asemenea, intr-o depozitie data in fata procurorilor, Miron Mitrea recunoaste ca „la data la care am fost eu desemnat, am gasit-o pe Nicola [Mihaela Nicola] de la Ogilvy, care coordona realizarea materialelor de propaganda electorala. Nicola lucra in special pentru campania prezidentiala, dar ne-a ajutat si pe noi la conceperea unor materiale de propaganda”. Depozitia a fost preluata de Hotnews, citand Cotidianul.
Firma The Group, condusa de Mihaela Nicola, cunoscuta pentru faptul ca ofera consultanta de imagine si comunicare Serviciului Roman de Informatii (SRI) si Laurei Codruta Kovesi, a intrat in 2012 in parteneriat cu firma Omnicom Group care intre 2006-2015 s-a ocupat de PR-ul lui Vladimir Putin in Statele Unite si Uniunea Europeana, afirmă Chris Terhes, preşedintele Romanian Community Coalition din SUA, într-o investigaţie prezentată pe siteul asociaţiei.
INVESTIGAŢIA ROMANIAN COMUNITY COALITION DIN SUA:
PR-ul lui Vladimir Putin a fost facut de Ketchum, o firma subsidiara Omnicom Group. Paralel cu PR-ul pentru Putin, firma Ketchum s-a ocupat si de PR-ul international al firmei rusesti Gazprom.
NY Times relateaza ca in 2006 membri din conducerea firmei Ketchum,„o divizie de publicitate si marketing a gigantului Omnicom”, „au zburat la Moscova pentru a securiza un cont care valora zeci de milioane de dolari”.
Vladimir Putin a angajat firma Ketchum in 2006 pentru a-i oferi consultanta in relatii publice inaintea gazduirii summit-ului G8 care a avut loc la St. Peterburg. La acea vreme, Vladimir Putin „se ingrijea foarte mult de ceea ce alti lideri, in special presedinti, credeau despre el”, a declarat Michael A. McFaul, fost ambasador al Statelor Unite in Rusia, citat de NY Times.
Reuters relata in 2013 ca, pe baza documentelor facute publice de Departamentul de Justitie al SUA, firma Ketchum a primit peste $25 de milioane lucrand pentru Federatia Rusa. De asemenea, firma Ketchum a fost platita pana la acea data peste $26 de milioane pentru a promova firma Gazprom.
Site-ul Propublica descrie modul cum firma Ketchum a reusit sa-l promovez pe Vladimir Putin in media americana in 2011.
De asemenea, Reuters explica pe larg in articolul „U.S. public-relations firm helps Putin make his case to America” cum firma Ketchum, o divizie a Omnicom Group, i-a facut imagine lui Putin in Statele Unite.
Chiar daca presa internationala anunta in martie 2015 ca firma Ketchum nu va mai reinnoi un contract cu Kremlinul, GPlus – firma de PR din Bruxelles, aflata tot in proprietatea Omnicom Group – „va continua sa opereze in termenii contractului”, a spus Adweek.
Una dintre cele mai controversate actiuni de PR ale firmei Omnicom in favoarea liderului rus a fost publicarea in 2013 a unui editorial in NY Times semnat de Vladimir Putin, prin care acesta incerca sa explice direct opiniei publice americane viziuna sa asupra situatiei din Siria. Articolul a starnit vehemente reactii negative din partea liderilor americani, John Boehner – presedintele Camerei Reprezentantilor a Congresului SUA – considerandu-se „insultat” de acel articol.
PRECIZARILE LUI IONEL NITU: