Uniunea Europeană are de astăzi reguli mai stricte privind produsele comercializate fizic sau online.Regulamentului privind siguranța generală a produselor (RGPD) a intrat în vigoare și conține o serie de prevederi noi, pentru a garanta că doar produsele sigure sunt oferite consumatorilor.În evaluarea siguranței produselor sunt introduse elemente-cheie, cum ar fi natura evolutivă a unui produs sau interconectivitatea acestuia, a anunțat europarlamentarul PNL Dan Motreanu pe Facebook.
Au fost îmbunătățite condițiile de siguranță a produselor între vânzările online și offline.Au fost introduse cerințe specifice de siguranță a produselor pentru piețele online. În acest fel, consumatorii vor fi protejați împotriva produselor periculoase vândute prin intermediul piețelor online.În cazul produselor nearmonizate importate în UE, a fost extinsă obligația de a exista un operator economic din UE responsabil pentru problemele legate de siguranța produselor.A fost asigurată o retragere eficientă a produselor prin solicitarea de contacte directe cu consumatorii și prin anunțuri standardizate de retragere.Autoritățile naționale vor avea la dispoziție instrumentele necesare, sporindu-le astfel competențele de aplicare a legii. Vânzările online au crescut în mod constant în ultimii 20 de ani. Statisticile Safety Gate, serviciul de alertă al UE pentru produsele periculoase, arată că 31% din alterte vizează produse periculoare vândute online, mai spune Motreanu.