spot_img
17.1 C
București
luni, mai 6, 2024
AcasăAnalizeEuroparlamentarul Dan Motreanu: Modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu...

Europarlamentarul Dan Motreanu: Modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu (etapa a II-a) va fi finanțată din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei

-

Modernizarea liniei de cale ferată București – Giurgiu (etapa a II-a) va fi finanțată din fonduri europene, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei.Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect, în valoare de 2,89 miliarde de lei. Proiectul vizează inclusiv electrificarea liniei dintre București și Giurgiu.A fost unul dintre proiectele pe care le-am discutat anul trecut, într-o întâlnire cu Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a anunțat europarlamentarul PNL Dan Motreanu, liderul PNL Giurgiu, pe Facebook.

Lucrările din prima etapă, pentru redeschiderea liniei de tren directe București-Giurgiu, s-au efectuat în proporție de 84%. Este un proiect finanțat tot din fonduri europene, prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Este un proiect la care țin și pentru realizarea căruia am pledat pe lângă Guvernul României, împreună cu parlamentarii PNL Giurgiu, Alexandru Andrei, Gabriela Horga și Toma Petcu. Contractul a fost semnat în decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de un reprezentant al PNL.Parlamentarii PNL din Giurgiu cer periodic Ministerului Transporturilor informări și rapoarte privind desfășurarea lucrărilor.Linia de cale ferată București-Giurgiu a fost închisă în 2005, când podul de la Grădiștea s-a prăbușit din cauza viiturilor. Din păcate, guvernele care s-au succedat au pierdut 15 ani fără a acționa. Lucrurile nu s-au rezolvat nici măcar atunci când PSD Giurgiu a ajuns să aibă un reprezentant la Ministerul Transporturilor.În prezent se poate circula cu trenul între București și Giurgiu trecând prin Videle, adică un traseu de 118 kilometri, în loc de 74 de kilometri, cât era ruta directă. Un drum durează între două ore și 40 de minute și patru ore, în funcție de tipul trenulului și de durata de așteptare în Videle, maispune Motreanu.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img