spot_img
4.3 C
București
miercuri, decembrie 25, 2024
AcasăAnalizeEuroparlamentarul Dan Motreanu: Am votat împotriva actului normativ privind încetarea vânzării de...

Europarlamentarul Dan Motreanu: Am votat împotriva actului normativ privind încetarea vânzării de automobile noi cu motoare termice începând din 2035. Suntem îngrijorați de perspectiva ca noua legislație să ducă la creșterea prețurilor automobilelor

-

Am votat împotriva actului normativ privind încetarea vânzării de automobile noi cu motoare termice începând din 2035. Parlamentul European a aprobat noile reglementări referitoare la reducerea emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturismele și vehiculele utilitare ușoare noi.Am votat împotriva acestei propuneri, alături de mai mulți colegi din PPE. Considerăm că interzicerea vânzării în UE a mașinilor cu motoare termice poate afecta economia europeană. Noua legislație, care va intra în vigoare din 2035, poate avantaja state precum China, țară pe teritoriul căreia se află majoritatea depozitelor de metale rare necesare pentru această tranzție. Suntem îngrijorați de perspectiva ca noua legislație să ducă la creșterea prețurilor automobilelor, afirmă pe Facebook europarlamentarul PNL Dan Motreanu.

- Reclama -

Actul normativ prevede pașii de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon până în 2035. Reducerea emisiilor cu 100% va fi realizată comparativ cu anul 2021.Noua legislație prevede și obiective intermediare pentru 2030 – reducere de 55% pentru autoturisme și de 50% pentru camionete.Metodologia de evaluare și raportare a datelor referitoare la emisiile de dioxid de carbon va fi elaborată de Comisia Europeană până în 2025. Vor fi prezentate noi propuneri legislative, dacă va fi nevoie.Comisia Europeană va monitoriza diferența dintre valorile limită de emisie și consumul de combustibil și de energie în condiții reale de conducere.Fabricile care produc anual între 1.000 și 10.000 de autoturisme noi sau între 1. 000 și 22.000 de camionete noi pot obține o derogare până la sfârșitul anului 2035. Companiile care produc anual mai puțin de 1.000 de vehicule noi vor continua să beneficieze de derogarea existentă.După votul din plenul Parlamentului European, textul urmează să fie aprobat oficial și de Consiliu, mai spune Motreanu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img