Consiliul Concurenţei din Ungaria a aplicat administratorilor magazinului online eMAG o amendă în cuantum de 200 de milioane de forinţi (558 660 euro) şi îi obligă la plata unor despăgubiri şi compensaţii de aproximativ 4 miliarde de forinţi (11,1 milioane euro). Potrivit informării transmise miercuri de autoritatea ungară agenţiei de presă MTI, eMAG a acceptat decizia. În comunicatul pe care l-a remis la rândul său, eMAG a confirmat faptul că a ajuns la un acord cu Consiliul Concurenţei din Ungaria. Compania a anunţat că va achita amenda şi că va asigura tuturor clienţilor un cupon în valoare de 3000 de forinţi (8,37 euro), respectiv că vor sprijini activităţile de vânzare online ale întreprinderilor mici şi mijlocii din Ungaria cu un program ale cărui costuri sunt de peste 4 miliarde de forinţi.
Potrivit informaţiilor furnizate de Consiliul Concurenţei,
practicile de gestionare ale sute de campanii de reducere din
cadrul magazinului online eMAG au fost analizate retroactiv, până
în iulie 2014. În urma analizelor s-a constatat că unele practici
au fost, în mod constant, injuste faţă de consumatori.
Analiza a arătat că în timpul campaniilor de reducere,
administratorii eMAG nu au dezvoltat reguli interne pentru a se
asigura că preţul iniţial al produselor reflectă cu adevărat preţul
anterior al acestora, cel de dinainte de “reducere”.
Potrivit comunicatului consiliului, compania a cooperat cu
autoritatea pe tot parcursul procedurilor şi s-a angajat să pună în
aplicare un pachet de măsuri menit să compenseze încălcarea legii.
S-a precizat că, printre altele, eMAG va înceta să listeze
promoţii înşelătoare, va modifica practicile de calcul şi afişare a
preţurilor şi va acorda fiecărui client din ultimele 12 luni un
cupon în valoare de 3000 de forinţi, a căror valoare totală va
însuma cel puţin 1,08 miliarde de forinţi. În plus, compania se
angajează să promoveze prezenţa comercială online a companiilor
ungare cu programe în valoare de 2,88 miliarde de forinţi. Acest
lucru se va realiza, printre altele, prin intermediul unor reduceri
ale comisioanelor, acordarea de servicii de educaţie, de spaţii
publicitare şi servicii logistice partenerilor.
Pe lângă aceste măsuri impuse, Consiliul Concurenţei din
Ungaria a aplicat administratorilor platformei – compania
românească Dante International S.A., respectiv compania ungară
Extreme Digital – o amendă de 200 de milioane de forinţi.
Administratorii s-au angajat, de asemenea, să nu conteste în
instanţă decizia consiliului, se mai precizează în comunicatul
autorităţii.
În comunicatul de presă transmis MTI, eMAG a anunţat că va
plăti amenda impusă în urma campaniei de Black Friday din 2018.
Potrivit punctului de vedere al eMAG, în timpul organizării
promoţiilor de Black Friday, compania nu a indus în eroare
consumatorii nici în ceea ce priveşte preţul, nici în ceea ce
priveşte stocurile. În acelaşi timp însă, în vederea încheierii
procedurii într-un mod care să fie în interesul tuturor părţilor, a
încheiat cu Consiliul Concurenţei un acord care permite
soluţionarea rapidă a litigiului şi care va facilita, de asemenea,
dezvoltarea comerţului online în Ungaria.