Consiliul Concurenţei din Ungaria (GVH) a aplicat o amendă de 50 de milioane de forinţi administratorului platformei online eMAG Ungaria (Dante International S.A., Extreme Digital-eMAG Kt.) pentru nerespectarea celor asumate în urma unei amenzi aplicate anterior, a transmis Consiliul Concurenţei din Ungaria (GVH), luni, către agenţia ungară de presă MTI.
În comunicat se aminteşte că în 2021, GVH a aplicat administratorului platformei online o amendă de 200 de milioane de forinţi şi l-a obligat la plata unor compensaţii de aproximativ 4 miliarde de forinţi, întrucât practicile sale au fost, în mod constant, unele injuste faţă de consumatori.
După expirarea termenului stabilit pentru corectarea practicilor ilegale de marcare a preţurilor, GVH a constatat că până în decembrie 2021, administratorul platformei a asigurat tuturor clienţilor săi cupoanele valorice la acordarea cărora s-a angajat în baza acceptării unui pachet de măsuri menit să compenseze încălcarea legii, însă au fost constatate şi deficienţe: eMAG a exclus anumite produse din lista celor pentru puteau fi utilizate cupoanele, iar în ceea ce priveşte marcarea preţurilor, compania nu a respectat angajamentele luate.
În comunicat se precizează că deşi magazinul online a încetat să mai publice preţuri iniţiale false şi a introdus o nouă bază de comparare a preţurilor, prin publicarea preţurilor recomandate de producător (PRP) de furnizor, acest lucru a putut da consumatorilor, şi în continuare, impresia înşelătoare că magazinul online le oferă o reducere semnificativă.
Compania fondată în România, în 2001, este cel mai mare comerciant online al regiunii, cu operaţiuni în patru ţări: România, Ungaria, Bulgaria şi Polonia. Pe piaţa maghiară a intrat în 2013.
Potrivit datelor publice ale companiei, în anul financiar 2020, eMag Ungaria a avut 310 de angajaţi, iar în 2021, 343. În 2020, vânzările anuale nete ale companiei s-au ridicat la suma de 52,904 miliarde de forinţi, iar în 2021, la 34,805 miliarde de forinţi. În 2020, profitul său impozabil a fost de 670 de milioane de forinţi, iar în 2021, de 893 de milioane de forinţi.
Într-un comunicat cu privire la amenda primită, eMAG Ungaria a informat MTI că ia act de decizia GVH, deşi nu este pe deplin de acord cu constatările consiliului.
Compania aminteşte că în 2021, eMAG şi GVH au convenit asupra unui program de compensare în cadrul căruia clienţilor maghiari li s-au acordat reduceri în cuantum total de peste 1 miliard de forinţi (2,56 de milioane de euro), în plus, a fost lansat şi un program de sprijin dedicat companiilor maghiare, în valoare de 3 miliarde de forinţi (7,70 de milioane de euro). Compania a făcut totul pentru a dovedi îndeplinirea angajamentelor luate, în cel mai transparent mod posibil. În calitate de cel mai mare comerciant online din ţară, eMAG Ungaria a afişat preţurile promoţionale în conformitate cu Directiva europeană Omnibus deja cu luni înainte de termenul limită de la 28 mai 2022 – în ciuda faptului că această măsură a reprezentat un dezavantaj competitiv semnificativ în comparaţie cu concurenţii care vând în Ungaria, dar au sediul în străinătate, şi prin urmare nu se află în centrul atenţiei autorităţilor maghiare, a specificat eMAG.