România a temporizat până acum punerea în aplicare a planurilor prin care să asigure legături stabile și rapide de transport între cele trei mări europene: Marea Neagră – Marea Baltică – Marea Mediterană, spune într-un comentariu Deutsche Welle.
Cu toate că România a sprijinit declarativ ideea conexiunilor dintre statele situate între mările europene, practic nu a făcut mai nimic și nici până azi nu există o autostradă care să lege Estul țării de Vest sau Nordul de Sud, iar infrastructura de cale ferată a fost lăsată în paragină în mod voit în ultimii 30 de ani. Când premierul Ungariei, Viktor Orban, a propus linii ferate de mare viteză care să lege Transilvania de Ungaria, România a rămas tăcută, iar trenurile românești merg la fel de încet ca acum mai bine de 100 de ani. Apoi, Bucureștiul, fără să spună că refuză să facă o conductă revers, care să ducă gaz din România în Ucraina, a tergiversat proiectul sine die. De altfel, gazoductul Iași-Chișinău, proiectat cu un diametru meschin să nu poată transporta prea mult combustibil, pare să fie, deocamdată, gol, iar conexiunile pe calea ferată cu Ucraina și Republica Moldova se fac greoi, din cauza ecartamentului diferit, dar și pentru că cele mai noi soluții tehnice nu au fost încă importate.Dacă statele esteuropene se hotărăsc să fie mai unite între ele, dacă România renunță la egoismul ei mascat, iar germanii și americanii vor sprijini masiv Intermarium, așa cum au promis, întreaga regiune ar putea deveni mai puternică, mai sigură și mai prosperă, mai spune DW.