-1.8 C
București
marți, februarie 11, 2025
AcasăActualitateDe ce trenurile in România sunt conduse de bețivi și drogați

De ce trenurile in România sunt conduse de bețivi și drogați

-

Autoritatea de Siguranță Feroviară Română (ASFR) face eforturi pentru a revizui un Ordin din 1986, în vederea sancționării consumului de băuturi alcoolice sau de substanțe psihoactive de către ceferiști și personalul de la metrou.

- Reclama -

Într-o ședință de consultare cu conducerea ASFR, AGIFER, cu reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), dar și ai operatorilor feroviari de marfă și de călători, ai administratorului infrastructurii feroviare publice CFR SA și ai federațiilor sindicale din calea ferată, la care au participat și jurnaliști, directorul general al autorității, Petru Bogdan, a precizat că încă sunt aspecte de lămurit cu privire la conținutul acestui proiect.

- Advertisement -

‘La proiectul de Hotărâre de Guvern privind constatarea și sancționarea consumului de băuturi alcoolice sau de substanțe psihoactive – am avut vineri o întâlnire la MTI – sunt încă aspecte de lămurit cu privire la conținut. Va trebui inclusiv identificată norma primară care să ne permită prin HG să stabilim aceste aspecte, respectiv constatarea și sancționarea unor astfel de practici. Să sperăm că o să îl ducem la bun sfârșit, deși noi, ASFR, l-am promovat pe circuit în luna aprilie 2024’, a spus Petru Bogdan.

La rândul său, directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, a susținut că asanarea Ordinului 855/1986 este un proces dificil, pentru că sunt multe părți implicate.

- Advertisement -

‘Nu este posibil ca în 2024 să avem 34 de cazuri de executare a serviciului de către personalul cu responsabilități în siguranța circulației sub influența băuturilor alcoolice. La acest moment, există Ordinul 855/1986 care este caduc, nu mai poate fi aplicat. Nu înseamnă că nu se face cercetare, dar la acest moment nu există asigurat cadrul legal pe domeniul feroviar. S-a încercat (…) să se facă revizuirea lui, să fie aplicabil acum. Nu este simplu. Concret, sunt multe părți implicate: avem Poliția, Ministerul Sănătății, avem operatorul feroviar, avem administratorul de infrastructură și în final procuratura. Trebuie ca lucrurile să fie făcute foarte bine, în așa fel încât să se poată face un dosar penal pe baza rechizitoriului (…) În momentul de față este complicat de făcut. ASFR de doi ani încearcă să facă lucrul ăsta’, a spus Laurențiu Dumitru.

Potrivit acestuia, personalul ceferist depistat sub influența alcoolului este sancționat, aplicându-i-se prevederile Codului Penal, adică doar pentru un consum de peste 0,8 la mie alcool. Sub acest prag, ceferiștii nu pot fi sancționați, pentru că nu există legislație.

‘Acum, ce facem noi de la 0,1 la 0,7 (la mie alcool – n. r.)? Pentru aceasta am inițiat acest proiect de HG în care am încercat să acoperim această carență și am prevăzut o serie de praguri minime care nu pot fi depășite, sancțiunile respective, inclusiv anularea autorizațiilor – deci nu mai stăm la 0,4…De exemplu, noi am avut niște discuții și cu Ministerul de Interne, cu Ministerul Sănătății (…) Ei acum au descoperit, acum și-au dat seama că este o problemă în a stabili condiții, praguri, cum se transportă probele etc.’, a explicat Dan Marcel Bărbuț, ASFR.

Proiectul de HG pentru sancționarea consumului de alcool și de substanțe psihoactive a fost pus în dezbatere publică în aprilie 2024, de atunci existând diverse întâlniri între reprezentanții mai multor instituții, care încearcă să răspundă la diverse situații ce se pot ivi.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img