Cum a învins Heineken un mic producător de bere din România cu sprijinul guvernului maghiar

0
275

Gigantul olandez Heineken a anuntat luni un „acord” in conflictul cu un mic producator de bere din Romania, provenit din comunitatea maghiara, la cateva zile dupa ce guvernul de la Budapesta a amenintat cu masuri de retorsiune, scrie AFP conform Hotnews.

Multinationala a obtinut in ianuarie de la justitia romana interzicerea acestui mic producator, Lixid Project, de a folosi numele de bere „Csiki”, din cauza unei similitudini cu marca sa „Ciuc”.

Budapesta a denuntat atunci un „abuz de putere in detrimentul unei companii ungare” si a replicat printr-un proiect de lege care viza interzicerea folosirii de catre grupul ungar a logo-ului sau cu steaua rosie, taxata drept emblema „totalitara”.

Heineken si Lixid Project au ajuns la un acord prin care grupul olandez „consimte” la o „coexistenta” a celor doua marci, potrivit unui comuniat comun.

„Drept urmare (…), cele doua parti renunta la orice actiune legala legata de conflictul comercial” si „uita diferendurile trecute”.

Acest lucru arata ca „atunci cand exista vointa, David poate sa il bata pe Goliat”, a afirmat un apropiat al premierului ungar Viktor Orban, Nandor Csepreghy. Lixid Project a multumit explicit „guvernului ungar” pentru sprijinul primit.

Numele „Csiki” face trimitere la Tinutul Secuiesc, unde traieste o parte dintre cei 1,2 milioane de maghiari din Romania.

Intr-o declaratie trimisa AFP, Heineken afirma ca „recunoaste importanta si valoarea emotionala a marcii Csiki” pentru producator si pentru consumatori.

Guvernul ungar a anuntat imediat dupa decizia justitiei romane un proiect de lege care viza interzicerea folosirii, de catre gigantul olandez al berii Heineken, a logoului sau cu o stea rosie.

Este vorba de a „interzice folosirea simbolurilor regimurilor totalitare precum national-socialismul sau comunismul”, a spus seful de cabinet al premierul Viktor Orban, Janos Lazar.