spot_img
27.8 C
București
sâmbătă, august 13, 2022
AcasăAnalizeCriza economică a coronavirusului italian va lovi România

Criza economică a coronavirusului italian va lovi România

-

Legăturile dintre România şi Italia sunt mai strânse decât cele cu orice altă ţară care a înregistrat până acum un număr semnificativ de cazuri de coronavirus, atât din perspectivă a fluxului de persoane, cât şi din punct de vedere economic, arată o analiză XTB România, potrivit căreia evoluţia rapidă a epidemiei de coronavirus din Italia este o situaţie potenţial îngrijorătoare, investitorii şi actorii economici încercând în prezent să o evalueze, căutând să se pregătească, transmite news.ro.

- Reclama -

“Pe de o parte, o încetinire a economiei în Italia, fie şi temporară, poate însemna o temperare a activităţii economice în anumite sectoare de la noi, în timp ce riscul unei răspândiri a virusului favorizată de călătoriile dinspre Italia spre România poate induce o vulnerabilitate de altă magnitudine. În prezent observăm o reacţie moderată pe bursă, scăderile fiind sub cele înregistrate de bursa germană (la 13.30, peste -3,5% faţă de mai puţin de 2,8% pentru BET). România livrează în special maşini şi echipamente electrice, articole de îmbrăcăminte şi încălţăminte, automobile şi piese auto, şi importă din Italia cazane, turbine, motoare, maşini şi echipamente electrice, piei brute şi tăbăcite, materiale plastice. Volumul total al schimburilor comerciale a fost de aproximativ 18 miliarde euro în 2018, important în raport cu volumul comerţului total, de aproximativ 150 miliarde euro. Pe termen foarte scurt, investitorii ar putea rămâne îngrijoraţi, şi este nevoie de măsuri foarte stricte şi eficient implementate pentru a evita o dezvoltare nedorită a efectelor asupra economiei reale româneşti”, afirmă Claudiu Cazacu, consulting strategist în cadrul XTB România.

Pe de altă parte, evoluţia rapidă a epidemiei de coronavirus din Italia ar putea amplifica euroscepticismul la nivelul UE.

spot_img
- Advertisment -spot_img

Must Read

Ucraina folosește site-urile porno pentru a ajunge la ruși și belaruși

0
Directorul executiv al Biroului de Publicitate Interactivă (IAB) pentru Ucraina, Anastasia Baidacenko, folosește reclame cu imagini statice, precum și videoclipuri de pe site-uri porno...