spot_img
luni, 22 decembrie, 2025
2.9 C
București

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării despre scandalul Kaufland Odorheiu Secuiesc: NU A FOST DISCRIMINARE DIRECTĂ

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a hotărât, miercuri, că în cazul incidentului de la un supermarket din Odorheiu Secuiesc, unde un bărbat susține că nu a fost servit întrucât este de naționalitate română, nu se întrunesc elementele constitutive ale faptei de discriminare directă, dar recomandă agenților economici ca angajații care servesc clienții să cunoască limba oficială la un nivel rezonabil.

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării s-a autosesizat după apariția în spațiul public a înregistrării video prin care bărbatul în cauză susține că i-a fost refuzat accesul la serviciile oferite de supermarketul din Odorheiu Secuiesc din cauza faptului că este de naționalitate română și vorbește doar limba română.

În cadrul ședinței Comitetului director al CNCD de miercuri s-au analizat atât înregistrarea în cauză cât și punctul de vedere al supermarketului și declarația vânzătoarei care l-ar fi refuzat pe bărbatul respectiv și s-a decis că nu a fost vorba de un act de discriminare directă.

În hotărârea pusă la dispoziția AGERPRES se arată că a fost vorba de o ‘testare’, adică un experiment care are ca scop constatarea unei discriminări la ‘fața locului’, însă autorul testării ‘nu a respectat elementele etice ce țin de corectitudinea probelor rezultate’, filmul nefiind redat în integralitatea sa, ‘fiind ușor de observat că este în mai multe momente tăiat și prelucrat’. Totodată, autorul testării a omis să specifice faptul că, înainte de înregistrarea în cauză, a mai avut două dialoguri cu vânzătoarea, precizează sursa citată.

‘Testarea constituie o modalitate de a cerceta comportamentul unor persoane, cum ar fi angajatorii, proprietarii care închiriază imobile sau cei care administrează cluburi și restaurante, față de persoane care posedă anumite caracteristici pe baza cărora sunt tratați mai puțin favorabil decât persoanele care nu posedă caracteristicile în cauză’, precizează CNCD.

În hotărâre se mai arată că nu a existat un tratament diferențiat, toți clienții fiind tratați în mod egal și nefiind serviți înainte de ora de deschidere, respectiv ora 10.00, și că refuzul de a avea acces la serviciile punctului de lucru ‘nu a fost din cauza apartenenței autorului testării la o naționalitate sau din cauza limbii române, ci din cauza faptului că cererea a fost formulată înainte de începerea programului de lucru’.

Colegiul director al CNCD a mai constat și faptul că ‘prin publicarea filmului testării s-a generat în societate o instigare la ură pe criteriul apartenenței etnice, săvârșită prin răspândirea unor informații incomplete sau false’.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Trump, decizie: Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria de 101 ani a Serviciului Extern al SUA

    Administrația președintelui american Donald Trump recheamă din funcțiile lor...

    Povestea de dragoste a lui Mircea Cărtărescu cu Ion Iliescu și Petre Roman

    Ce scria poetul Mircea Cărtărescu in ianuarie 1990 despre...

    Doar 21% din companiile americane din România mai cred in afacerile lor

    Doar 21% dintre companiile americane mai evaluează situaţia ca...

    Vance spune că europenii sunt nemulțumiți de conducătorii lor

    Politicile economice și de migrație eronate ale țărilor europene...

    Mehedințiul face un pas important spre dezvoltarea turismului

    Astăzi a avut loc ședința de constituire a Organizației...

    The Times: Cum trupa comică a lui Zelenski a devenit o povară politică

    Dependenta președintelui ucrainean Volodimir Zelenski de foștii săi aliați...

    Articole relationate

    Categorii populare