spot_img
3.3 C
București
duminică, noiembrie 17, 2024
AcasăAnalizeCompania UTI CFM SA va instala pe Aeroportul Bacău un sistem de...

Compania UTI CFM SA va instala pe Aeroportul Bacău un sistem de aterizare instrumental de ultimă generație, marca THALES

-

- Reclama -

Compania UTI Construction and Facility Management a fost desemnată câștigătoarea licitației pentru furnizarea unui sistem de aterizare instrumental pentru Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău, iar în data de 12 octombrie s-a semnat contractul de furnizare.

- Reclama -

Subcontractanții UTI CFM sunt: Regional Air Suport și THALES Italia S.p.A.

- Advertisement -

Sistemul de aterizare instrumental (Instrumental Landing System – ILS) va fi furnizat de THALES., lider mondial în tehnologie aerospațială, de apărare, transport și securitate și partener al UTI CFM.  De precizat că  60% dintre sistemele de management al traficului aerian comercializate la nivel mondial sunt furnizate de THALES, iar 2/3 dintre avioanele care decolează și aterizează pe aeroporturi din lume o fac folosind echipamentele producătorului italian. 

Un sistem ILS/DME similar celui ce urmează a fi instalat la Aeroportul Bacău este în curs de instalare și la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav. Practic, UTI Construction and Facility Management este în prezent singura compania românească care are capabilitățile necesare pentru a implementa sisteme de ultimă generație pentru creșterea gradului de siguranță la aterizarea aeronavelor. 

- Advertisement -

Rolul sistemelor de aterizare instrumentale este de a asigura siguranța și de a permite efectuarea zborurilor pe un aeroport în condiții de vizibilitate scăzută. La Aeroportul Bacău sistemul va fi integrat împreună cu un echipament de măsurare a distanței – Distance Measuring Equipment (DME) – pentru a furniza piloților aflați în procedura de apropiere de precizie informațiile necesare pentru a se menține pe axul pistei și pe panta corectă. 

Proiectul atribuit UTI Construction and Facility Management, în valoare de aproximativ 9,6 milioane de lei, presupune proiectarea sistemului de aterizare, furnizarea, instalarea, montarea și punerea în funcțiune a soluției, precum și școlarizarea reprezentanților beneficiarului

Lucrările se vor realiza în termen de 1 an de la intrarea în vigoare a contractului.  

În prezent, aeroporturile românești sunt în proces de modernizare și suplimentare a echipamentelor de aterizare sau au prevăzut proiecte de upgrade tehnologic cu scopul de a creștere gradul de siguranță la aterizarea aeronavelor. 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img