spot_img
3.9 C
București
duminică, decembrie 22, 2024
AcasăAnalizeCine este Rareș Hopincă, asul din mâneca PSD pentru Sectorul 2

Cine este Rareș Hopincă, asul din mâneca PSD pentru Sectorul 2

-

Cursa electorală 2024 pentru primăria Sectorului 2 al Capitalei a fost câștigată de Rareș Hopincă, după ce candidatul din partea Partidului Social Democrat a primit votul de încredere al locuitorilor. Printr-un limbaj echilibrat, pozitiv și orientat pe oferirea de soluții constructive pentru dezvoltarea și modernizarea Sectorului 2, datele preliminare de la Autoritatea Electorală Permanentă arată că Rareș Hopincă a primit mai multe voturi decât candidatul ADU, Radu Mihaiu. Social-democratul a prezentat cea mai atractivă platformă-program pentru cei peste 290.000 de locuitori ai sectorului.

- Reclama -

Rareș Hopincă, cel mai nou exponent al “noului val” din PSD

- Advertisement -

„Viziunea mea este simplă și clară: orașul înseamnă în primul rând oameni. Cred într-un oraș construit împreună, unde fiecare dintre noi are un rol activ în modelarea prezentului și a viitorului. Am fost și voi fi mereu alături de oameni, pe străzi, în mijlocul problemelor reale, ascultând și punând umărul la soluții care aduc progresul în viețile noastre. Vremea experimentelor a trecut!”, declara Rareș Hopincă în mesajul său electoral.

Însă cine este Rareș Hopincă, propunerea câștigătoare a PSD pentru Sectorul 2?

- Advertisement -

Originar din Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava, Rareș Hopincă a absolvit Facultatea de Filozofie și Jurnalism din cadrul Universității „Spiru Haret” din București în 2011. Perioada universitară este și momentul în care a început să cocheteze cu politica, iar în 2009 a decis să devină membru al Partidului Social Democrat. 

Până în 2017, Rareș Hopincă a activat în cadrul unor companii private, deținând funcții de management și consultanță. Ulterior, s-a alăturat primăriei Sectorului 5, unde a ocupat, pe rând, funcția de Director General al Primăriei Sectorului 5 din București și, mai apoi, pe cea de Administrator Public al Sectorului 5. Din această poziție, a asigurat implementarea și administrarea proiectelor de dezvoltare a sectorului în perioada 2021–2023.

Un profesionist specializat în proiecte europene pentru dezvoltare locală

Rareș Hopincă a fost coordonatorul programului de asistență tehnică derulat de Sectorul 5 cu Banca Mondială. El s-a remarcat prin lansarea unui amplu program de regenerare urbană a cartierului Rahova, reabilitarea termică a 100 de blocuri de locuințe, investiții în educație și depunerea de proiecte pentru atragerea de fonduri nerambursabile de peste 800 de milioane de lei.

Totodată, în calitate de administrator public al Sectorului 5, Rareș Hopincă a asigurat implementarea și administrarea proiectelor de dezvoltare a sectorului în perioada 2021–2023.

Cu o experiență de peste 15 ani în managementul instituțiilor publice, Hopincă a fost numit în iulie 2023 în funcția de Prefect al Capitalei. Acesta a înțeles principala nemulțumire a locuitorilor capitalei. Astfel că a semnat, în 2023, Asocierea cu Ministerul Transporturilor, Sectorul 4 și CJ Ilfov, pentru construirea liniei de metrou Gara de Nord – Gara Progresul și a realizat primii pași pentru realizarea liniei de metrou Piața Unirii – Bragadiru (magistrala M7).

Traficul intens din Capitală și, implicit din Sectorul 2, mă determină să acord o atenție deosebită oferirii unor variante viabile de deplasare a conducătorilor auto, ceea ce înseamnă atât investiții în infrastructură, pasaje și poduri rutiere, cât și o bună colaborare cu alte instituții publice. Cu atât mai importante sunt aceste amenajări, cu cât zona centrală a Capitalei nu beneficiază de artere mari, largi, pe care circulația autovehiculelor să se desfășoare cu ușurință, ci dimpotrivă, este un labirint de străduțe înguste, dar pitorești, printre case vechi, multe de patrimoniu, o zonă care definește cultura orașului și care trebuie permanent protejată”, consideră Rareș Hopincă.

Noul primar al Sectorului 2 vede ca soluție pentru reducerea aglomerației rutiere extinderea metroului cu M2, M5 și M7, dar și reconfigurarea traficului prin construirea unor pasaje subterane sau supraterane, în funcție de cartier, astfel încât să nu fie perturbată viața locuitorilor din zonele vechi ale Capitalei. 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img