Producătorii renumitului vin italian Chianti au cerut elaborarea unei noi strategii de export, susținute de Uniunea Europeană, care să vizeze piețe precum America de Sud, Asia și Africa, ca urmare a amenințărilor formulate de președintele american Donald Trump, vizând impunerea de tarife suplimentare la importurile din Europa, transmite Reuters.
În prezent, Italia exportă mai mult vin în SUA decât orice altă țară, dar producătorii italieni caută din ce în ce mai mult să își diversifice piețele, pe fondul incertitudinii provocate de războiul comercial.
‘Nu are rost să ne plângem de milă. Ar trebui să vedem această situație ca o oportunitate pentru a accelera o nouă strategie de export, concentrându-ne pe alte piețe, mai stabile’, a declarat Giovanni Busi, președintele Consorzio Vino Chianti, o asociație care reunește producătorii de vin Chianti din regiunea Toscana.
Sâmbătă, Trump a amenințat că va impune tarife de 30% la importurile din Mexic și Uniunea Europeană începând cu 1 august, ceea ce pune noi presiuni asupra Italiei, care în 2024 a exportat vinuri, băuturi spirtoase și oțeturi în valoare de două miliarde de euro (2,3 miliarde de dolari) în SUA, echivalentul unui sfert din vânzările sale globale, potrivit asociației de profil Federvini.
Busi a identificat America de Sud, Asia și Africa drept piețe esențiale pentru vinurile italiene, citând Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay drept regiuni cu un potențial semnificativ de creștere. De asemenea, el a remarcat că a crescut cererea pe piețele asiatice, inclusiv China, Japonia, Vietnam și Taiwan, subliniind necesitatea unor strategii concentrate de promovare și distribuție.
‘Africa și India sunt, de asemenea, zone în care consumul de vin începe să se extindă’, a adăugat Busi, care a făcut un apel pentru eforturi organizate pentru a intra pe acest piețe.
Separat, Matteo Lunelli, director general la Gruppo Lunelli, producătorul vinului spumant Ferrari, a împărtășit îngrijorările lui Busi, subliniind oportunitățile existente în Japonia, China, Coreea de Sud, Vietnam, Thailanda și Orientul Mijlociu, în timp ce a identificat Canada drept o piață în creștere. ‘Statele Unite au fost prima noastră piață, acum trebuie să acordăm mai multă atenție altor zone’, a declarat Lunelli pentru cotidianul La Repubblica.
