Ceramica albastră de Saschiz, obţinută prin tehnica sgraffito specifică acestei zone, abandonată pe la mijlocul anilor 1700, dar reluată în anul 2015, va figura în magazinele şi în albumul prestigioasei case de parfumuri Fragonard din Franţa, care va dedica anul 2021 României, transmite Agerpres.
În cadrul unui parteneriat pe care celebra casă de parfumuri o are cu „La blouse roumaine”, în magazinele Fragonard din Franţa vor exista colecţii vestimentare, accesorii şi obiecte artizanale provenite din România, mare parte dintre acestea fiind realizate de artizani români.
Foto: (c) Dorina Matiş/AGERPRES
„A fost o surpriză la început de an să primim vizita celor de la Fragonard, intermediată de Andreea Tănăsescu de la ‘La blouse roumaine’, în intenţia de a promova produsele româneşti. Cei de la Fragonard ne-au ales pe noi cu ceramica de Saschiz ca fiind ceva absolut autentici. Fragonard e o companie de parfumuri din 1927, interesant este nu doar că fac parfumuri, ci că le distribuie într-un mod foarte interesant şi au o componentă de marketing care îi ajută şi pe alţii. Aleg în fiecare an câte o ţară, le promovează produsele şi fac câte un parfum în cinstea acestei ţări. Eu le-am sugerat să facă un parfum cu miros de flori sălbatice, pentru că dacă România are ceva extraordinar, asta constă în pajişti şi în flori de câmp. E unic în lume acest atribut de biodiversitate al României (…) Ultimul album e dedicat Greciei, tot aşa va fi şi pentru România, iar la obiectele ceramice vor fi şi cele de ceramică albastră de Saschiz”, a declarat reprezentantul pe Dezvoltarea Afacerilor Agricole în cadrul Fundaţiei ADEPT din Saschiz, Ben Mehedin.
Reprezentantul Fundaţiei ADEPT a arătat că alegerea ceramicii de Saschiz de către casa de parfumuri este o onoare şi că deja a fost ales genul de farfurioare care vor fi expuse în magazinele Fragonard.
Pentru a-şi manifesta recunoştinţa, membrii Fundaţiei ADEPT se gândesc să conceapă nişte obiecte ceramice, tot prin tehnica sgraffito, în care să intre sticluţele de parfum, dar încă se lucrează la concept.
Ben Mehedin a precizat că, din această zonă, în magazinele Fragonard vor mai ajunge şi ţesături ale Elenei Neagu din satul Mălăncrav, judeţul Sibiu, dar şi opere ale altor meşteşugari români.
Într-o postare pe o pagină de socializare, „La blouse roumaine” anunţa că prestigioasa casă de parfumuri Fragonard va dedica anul 2021 României, nu doar cu un parfum, şi că în toate cele 20 de magazine Fragonard din Franţa vor exista colecţii vestimentare, accesorii şi obiecte de casă inspirate de România.
„V-aţi obişnuit de ceva vreme să aflaţi de pe pagina noastră despre nenumăratele cazuri în care brandurile mari şi mici se inspiră din cultura noastră, fără să dea credit României şi fără să implice comunităţile de artizani şi creativi locali. Dar iată că schimbarea mult aşteptată începe să se producă (…) Revista Fragonard va promova cultura ţării noastre, acordându-i un spaţiu generos în paginile sale. Casa Fragonard are o lungă şi frumoasă istorie, rămânând în continuare un business de familie, afacerea fiind condusă azi de a patra generaţie directă a lui Eugene Fuchs, fondatorul primei parfumerii Fragonard din Grasse. Numele brandului este un omagiu adus pictorului francez Jean-Honoré Fragonard, născut la Grasse în 1732. Pasiunea acestei familii pentru parfumerie, tradiţie, autenticitate, artă şi pentru regiunea Provence a dus la crearea unor colecţii valoroase aflate azi în trei muzee – Muzeul Parfumului din Paris, Muzeul Parfumului din Grasse şi Muzeul Costumelor şi Bijuteriilor Provensale din Grasse. Ultimul va găzdui în 2021 o expoziţie de costume tradiţionale româneşti alături de artă fotografică românească. Suntem onoraţi că ‘La blouse roumaine’ a fost aleasă să faciliteze realizarea acestui proiect important, deja prima cercetare în teren finalizându-se în prima jumătate a lunii ianuarie 2020”, se arată în postarea „La blouse roumaine”.