Cele mai multe mari companii industriale din Germania au anunţat în ultimul an planuri de restructurare, acestea vizând reduceri de investiţii şi eliminări de locuri de muncă. De la Thyssenkrupp pleacă singuri oamenii de la vârful companiei. Ca producător de oţel, colosul joacă un rol central in industria germană. Printre primii care şi-au anunţat plecarea este Sigmar Gabriel, fost vicecancelar şi ministru al afacerilor externe, membru al Partidului Social Democrat, partidul roşu al muncitorilor şi al sindicatelor, transmite ZF.
La începutul acestei săptămâni, CEO-ul VW, Oliver Blume a anunţat planuri de renunţare la promisiunea companiei de a nu elimina locuri de muncă până în 2029. Închideri de fabrici sunt de asemenea luate în considerare, ceva ce nu s-a mai întâmplat în istoria de 87 de ani a gigantului auto german, notează Financial Times.
Recent, Mercedes-Benz a anunţat că va elimina 700 de poziţii din cele 3.000 de la unitatea sa din East London din cauza condiţiilor macroeconomice aflate în deteriorare.
Siemens Energy a pornit la sfârşitul anului trecut un proces de restructurare a diviziei sale de turbine eoliene după confirmarea unor pierderi foarte mari. Compania a declarat la acea vreme că nu se aşteaptă ca divizia sa să redevină profitabilă până în 2026.
Bosch, cel mai mare furnizor auto al lumii, avertiza la începutul anului cu privire la noi reduceri de costuri şi eliminări de locuri de muncă, anticipând o stagnare a producţiei de autovehicule, care va pune presiune pe marjele de profit în 2024, potrivit Reuters.