spot_img
-1 C
București
luni, decembrie 23, 2024
AcasăAnalizeCartea electronică de identitate și semnătura electronică. Precizările Ministerului de Interne

Cartea electronică de identitate și semnătura electronică. Precizările Ministerului de Interne

-

Cartea electronică de identitate va conține în format electronic datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului, prenumele părinților titularului, un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz, certificate calificate pentru semnătură electronică, precum și datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete, au precizat la solicitarea HotNews.ro oficialii Direcției privind Evidența Populației din MAI.

- Reclama -

Direcția pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), din cadrul Ministerului Afacerilor interne (MAI), a transmis vineri, la solicitarea HotNews.ro, detalii în privința datelor personale pe care le va conține noua carte electronică de identitate, despre care autoritățile au spus că va fi disponibilă din 2 august.

- Advertisement -

Oficialii MAI spun că „potrivit dispozițiilor art.17 alin.(4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cartea electronică de identitate va conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

Datele cu caracter personal înscrise în format tipărit pe cartea electronică de identitate sunt, potrivit art.17. alin(5) din actul normativ invocat mai sus, cele care sunt înscrise pe cartea de identitate simplă, respectiv:

- Advertisement -
  • a) numele şi prenumele titularului;
  • b) sexul;
  • c) cetăţenia titularului;
  • d) data şi locul naşterii titularului;
  • e) semnătura olografă a titularului;
  • f) imaginea facială a titularului;
  • g) C.N.P.;
  • h) adresa de domiciliu a titularului.


În format electronic se înscriu:

  • a) datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului;
  • b) prenumele părinţilor titularului;
  • c) un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz, certificate calificate pentru semnătură electronică, astfel cum acestea sunt definite în legislaţia din domeniu;
  • d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

„Prevederile art. 172 alin. (1) şi (2) din O.U.G. nr. 97/2005 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, stabilesc că imaginile impresiunilor papilare se colectează numai cu acordul expres al solicitantului cărţii electronice de identitate sau, în cazul minorilor şi al incapabililor, numai cu acordul expres al părinţilor sau, după caz, părintelui care exercită autoritatea părintească ori al reprezentantului legal, iar datele biometrice se colectează pentru a fi înscrise în cartea electronică de identitate numai în scopul verificării autenticităţii acesteia şi identităţii titularului.”, arată MAI.

Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interacțiunii cu autoritățile publice, prin creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice.

De asemenea, cartea electronică de identitate constituie document de călătorie. În sensul prevederilor Regulamentului (UE) 2019/1157, cărţile electronice de identitate sunt obligatorii numai pentru exercitarea liberei circulații în Statele membre ale UE (documente de călătorie), și nu pentru toţi cetățenii români.

Cartea electronică de identitate înlocuiește cardul naţional de asigurări sociale de sănătate; acest aspect conduce la realizarea unor economii determinate de faptul că „funcţionalitatea” de card de sănătate va fi asigurată de certificatul digital emis de MAI, înscris într-un cip şi, pe cale de consecinţă, cetățeanul va deține un singur document în locul cardului de sănătate și actul de identitate actual”, au mai precizat oficialii Direcției pentru Evidența populației din cadrul MAI.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img