spot_img
-0.6 C
București
luni, decembrie 23, 2024
AcasăDezvaluiriAIURITOR: Italienii care construiesc autostrada Lugoj Deva au decontat jeepuri Range Rover...

AIURITOR: Italienii care construiesc autostrada Lugoj Deva au decontat jeepuri Range Rover la statul român

-

Italienii de la Salini-Impregilo au justificat avansul încasat de la stat pentru lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva cu facturi halucinante. Tratamente de albire a dinților, masaje terapeutice, cheltuieli de protocol, dar și rate la mașini de lux precum Range Rover Evoque (37.000-52.000 de euro), toate sunt necesare, în opinia constructorului italian Salini Impregilo, pentru construirea autostrăzilor din România, transmite Digi 24.

- Reclama -

Compania italiană Salini-Impregilo care realizează împreună cu SECOL – Societa Edile Construzioni e Lavori, o altă firmă italiană, lotul 2 din autostrada Lugoj-Deva, a justificat avansul încasat de la statul român cu facturi eliberate pentru tot felul de servicii și bunuri, fără legătură cu realizarea unei autostrăzi.

- Advertisement -

Informațiile sunt cuprinse într-un ”raport de evaluare și control a capacității administrative”, realizat în vara anului trecut de către Ministerul Fondurilor Europene (MFE), deținut în exclusivitate de Digi24.ro. Raportul reprezintă ”verificarea modului de îndeplinire de către beneficiarii Programului Operațional Sectorial Transport a obligațiilor stabilite” într-o instrucțiune privind utilizarea avansurilor primite.

- Advertisement -

Potrivit legislației, la demararea lucrărilor, Salini-Impregilo și SECOL Societa Edile Construzioni e Lavori au primit un avans de 84,4 milioane lei, fără TVA, respectiv 15% din valoarea contractul pentru lotul 2 Lugoj-Deva, în valoare totală de 562 milioane lei, fără TVA. Pentru a justifica avansul primit, constructorii italieni au prezentat facturi fără legătură cu lucrările propriu-zise. ”Antreprenorul a inclus ca justificare a avansului documente privind masaj terapeutic, albire dentară, protocol, masă servită la echipa de arbitraj, polițe de asigurare, folie securizare-omologare, rată lunară Land Rover Range Rover Evoque etc”, se arată în raport.

Controlorii MFE atenționează CNADNR că aceasta are obligația de a recupera avansurile și de a sesiza Direcția Națională Anticorupție, exceptând cazul în care aceste cheltuieli au fost incluse din eroare în deconturi. Trebuie spus că astfel de situații sunt foarte periculoase în relația cu Comisia Europeană. Dacă astfel de cheltuieli trec filtrul autorităților române, sunt decontate constructorilor și sunt observate de către oficialii europeni, riscăm să ne fie retrasă finanțarea nerambursabilă acordată.

Astfel de situații nu sunt însă o excepție la CNADNR. În urmă cu zece ani constructorul Bechtel a trimis CNADNR spre decontare facturi pentru diverse obiecte fără legătură cu autostrada, precum pentru mese de biliard, chiuvete folosite, televizoare color, fiare de călcat, ceasuri pentru bărbaţi cu brăţară metalică. Ulterior, reprezentanţii Bechtel au declarat că lucrurile au fost „corectate”, precizând că facturile pentru două ceasuri, acordate drept recunoaştere a meritelor a doi angajaţi ai Bechtel, au fost trimise CNADNR din greşeală.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img