spot_img
-1.2 C
București
miercuri, februarie 1, 2023
AcasăDezvaluiriAcoperiții din Justiție

Acoperiții din Justiție

-

de Elena Radu, avocat

- Reclama -

E cazul să deconspirăm măcar o parte a ”acoperiților din justiție” și nu numai. 

Pentru că tot vor să modifice Codul de procedură penală și vor să bage SRI -ul în tot și în toate, inclusiv în apărare (coroborat cu restul actelor normative prin care i-au dat atribuții în toate domeniile sub pretextul ”digitalizării” despre care voi explica în altă postare ce înseamnă pentru că nu înțelegeți pericolul), la capitolul ”Știați că ….”:


Potrivit art. 201 din Legea nr. 1/2011 a educației naționale:

”Se constituie REGISTRUL MATRICOL UNIC AL UNIVERSITĂȚILOR din România, denumit în continuare RMUR. RMUR este o BAZĂ DE DATE ELECTRONICĂ în care sunt înregistrați toți STUDENȚII din România din universitățile de stat sau particulare acreditate ori autorizate să funcționeze provizoriu. Registrele matricole ale universităților devin parte a RMUR, asigurându-se UN CONTROL RIGUROS AL DIPLOMELOR.”

Însă, orice student trebuie înregistrat în acest registru?

Nu. Din acest registru au început să scoată toți acoperiții. 

Astfel potrivit Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 84/2019 în  acest registru RMUR NU TREBUIE ÎNREGISTRAȚI:

”a) STUDENȚII Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» ÎNMATRICULAȚI LA PROGRAME DE LICENȚĂ, MASTER ȘI POSTUNIVERSITARE PENTRU NEVOILE Serviciului Român de Informații ȘI PENTRU ALTE AUTORITĂȚI PUBLICE CU ATRIBUȚII ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII NAȚIONALE;


b) CETĂȚENII STRĂINI PREGĂTIȚI în cadrul Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» PE BAZĂ DE PROTOCOALE încheiate în acest scop între Serviciul Român de Informații ȘI ORGANE SIMILARE DE INFORMAȚII ALE STATELOR DE CARE APARȚIN ACEȘTIA, în condițiile legii.”

(De unde urgența și situația extraordinară care să modifice legea în sensul acesta prin OUG? Nu exista. Însă, prin OUG se poate legifera de mult timp orice). 

În Parlament au modificat textul ordonanței de urgență prin Legea nr. 93/2021. Astfel a intrat în vigoare următorul text: 

Fac excepție de la obligativitatea înregistrării în RMUR:

a) STUDENȚII Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» ÎNMATRICULAȚI LA PROGRAME DE LICENȚĂ, precum și PERSONALUL SERVICIULUI ROMÂN DE INFORMAȚII ȘI AL CELORLALTE AUTORITĂȚI PUBLICE CU ATRIBUȚII ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII NAȚIONALE ÎNMATRICULAT LA PROGRAME DE MASTER PROFESIONAL ȘI STUDII POSTUNIVERSITARE;

b) CETĂȚENII STRĂINI pregătiți în cadrul Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» pe bază de protocoale încheiate în acest scop între Serviciul Român de Informații și organe similare de informații ale statelor de care aparțin aceștia, în condițiile legii.

(1^3) ÎNREGISTRAREA persoanelor prevăzute la alin. (1^2) se face într-un REGISTRU MATRICOL SPECIAL, denumit în continuare RMS, care este o bază de date electronică, GESTIONATĂ LA NIVELUL SERVICIULUI ROMÂN DE INFORMAȚII, ÎN CONFORMITATE CU LEGISLAȚIA PRIVIND PROTECȚIA INFORMAȚIILOR CLASIFICATE.

(1^4) ACCESAREA DATELOR DIN RMS SE POATE FACE, cu respectarea PRINCIPIULUI NEVOII DE A CUNOAȘTE, DOAR DE PERSOANE CARE DEȚIN AUTORIZAȚIE SAU CERTIFICAT DE ACCES LA INFORMAȚII CLASIFICATE CU NIVEL DE SECRETIZARE CORESPUNZĂTOR.

Găsiți aici fisa proiectului de lege nr. 93/2021 ca să vedeți și expunerea de motive a OUG https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=18383

Deci, care va să zică: TOȚI CEI CARE AU TERMINAT ”CEVA” LA ACADEMIA DE INFORMATII ”MIHAI VITEAZUL” SUNT ”SECURIȘTI” SCOLIȚI, că așa se menționează în expunerea de motive a OUG: pentru a nu ”devoala identitatea unor agenți ai Serviciului Român de informații sau ai altor instituții cu atribuții în domeniul securității naționale”. Altfel, cum ani de zile nu era nimic extraordinar și nici urgent dacă era public că ai terminat ”ceva” la Academia Mihai Viteazul și dintr-o dată trebuie băgat la ”secret”? 

În schimb, ei sunt înregistrați în Registrul Matricol Special (RMS) gestionat de către SRI și care reprezintă informații clasificate, neavând acces la el decât persoanele care dețin autorizație sau certificat de acces la informații clasificate cu nivel de secretizare corespunzător (adică ORNISS). 

Bineînțeles, numai dacă invocă principiul nevoii de a cunoaște. 


Ce e cu principiul acesta? 

E un principiu inventat printr-o hotărâre de Guvern. El nu are nici rang constituțional și nici legal. 
A fost inventat de Guvern și introdus prin HG nr. 585/2002 prin care a aprobat Standardele naționale de protecție a informațiilor clasificate în România, standarde în care se menționează că ”NECESITATEA DE A CUNOAȘTE – principiul conform căruia accesul la informații clasificate se acordă în mod individual numai persoanelor care, pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, trebuie să lucreze cu astfel de informații sau să aibă acces la acestea”. Bineînțeles acest principiu este menționat de nenumărate ori în acest HG.

(https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37319)

Deci, pornind de la expunerea de motive a OUG nr. 84/2019 toți cei care sunt studenți sau au terminat ”ceva” la Academiei Naționale de Informații «Mihai Viteazul» sunt oamenii SRI -ului, fie ei judecători, procurori, avocați, parlamentari etc. Și câți nu se mai lăudau că au terminat din astea …. 

Însă, nu putem afla care sunt ”acoperiții” pentru că nu avem ORNISS și ne spune SR, prevalându-se de ce zice legea, că sunt informații clasificate și nu avem acces la ele, că nu e incident principiul ”necesității de a cunoaște”. 


Mai mult decât atât, nu poate el SRI să bage în Registrul respectiv pe cine vrea ca să spună că a terminat niște cursuri, că doar poate să creeze și ”identități” și ”acoperiți”, iar dacă are nevoie de x, dar nu a terminat o ”școală”, nu îi dă el diplomă de la el putere?

Vă mai aduceți aminte de legile justiției și de decizia CCR prin care a respins obiecția de neconstituționalitate? 

În  Legea privind statutul judecătorilor și procurorilor au scris că CSAT emite numai decizii dacă constată că vreun judecător și procuror este ”acoperit”. Însă, nu emite decizie prin care să ateste că fiecare judecător și procuror a fost verificat și că nu este ”acoperit”, putând astfel ca CSAT să acopere pe cine vrea. 

Însă, CCR a zis că nu e nicio problemă, pot să rămână ”acoperiții” în justiție.


Dar tot CCR a zis prin Decizia nr. 21/2018 că prin procesul penal ar cam trebui să ai acces, că de aia se verifică legalitatea urmăririi penale în camera preliminară și a declarat neconstituționale niște texte din Codul de procedură penală.

(https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2020/07/Decizie_21_2018.pdf).

Așa că dragi avocați, ar cam fi cazul să ”deconspirăm acoperiții” din justiție. 

Cum? 
Prin invocarea nulității absolute a urmăririi penale (și/sau a camerei preliminare) pe motiv că procurorul, organul de cercetare penală specială și/sau judecătorul de cameră preliminară sunt ”acoperiții” SRI și să cerem să se verifice dacă sunt înregistrați în RMU. 
Că doar nulitatea absolută poate fi invocată oricând, nu? Iar cercetarea penală nu se poate face de ”acoperiți”, nu? Că parcă justiția trebuie să fie independentă și imparțială. 

În plus, Predoiu și deștepții care au redactat și aprobat proiectul de modificare a Codului de Procedură Penală conform căruia orice dosar poate să fie dosar cu documente clasificate (informații obținute de SRI – raportat la legislația adoptată în ultimii ani prin care au băgat SRI -ul în tot și în toate pe motiv de ”digitalizare”), iar avocat în dosarul penal poate fi numai avocatul care are ORNISS, să citească puțin Decizia CCR nr. 21/2018 și alte decizii ale CCR. 

Avocatul Poporului să se apuce și să studieze problema și să nu mai facă obiecții de neconstituționalitate numai făcându-se că face, aruncând numai o critică de neconstituționalitate a unui articol din Constituție ca să nu zică lumea că nu a atacat, iar după aia să se dea lovit că aoleu ce a făcut CCR!

(Să pună mâna să studieze de pe acum problema și să pregătească niște obiecții de neconstituționalitate întemeiate, nu praf în ochi pentru necunoscători. Aceasta deoarece și în obiecția de neconstituționalitate pe legile justiției asta a făcut: praf în ochi pentru necunoscători, invocând numai încălcarea unor articole in Constituție și ignorând încălcarea articolelor esențiale). 

De la CCR și instanțe și parchete să își dea demisia cei care au terminat ”ceva” la Academia Națională de Informații «Mihai Viteazul»! Să și-i ia SRI-ul la el în ogradă și să îi țină acolo! Să nu îi mai ”împrăștie” prin diverse autorități publice!

spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img