spot_img
5.4 C
București
vineri, noiembrie 22, 2024
AcasăAnalizeDetalii explozive din dosarul CFR Marfă

Detalii explozive din dosarul CFR Marfă

-

- Reclama -

Remat Călăraşi a cumpărat cu 120 de euro pe tonă de “oţel greu” rezultat din dezmembrarea vagoanelor CFR Marfă şi apoi a revândut oţelul către compania Silcotub cu 260 de euro pe tonă, se arată în referatul procurorilor cu propunerea de arestare preventivă a celor 19 foşti angajaţi ai CFR Marfă implicaţi în dosarul vagoanelor subevaluate vândute la fier vechi.

- Reclama -

“Rezultă cu evidenţă că principala categorie de deşeuri metalice vizată de ansamblul infracţional a fost oţelul. Acesta are un preţ mediu de tranzacţionare de 218,90 euro/ tonă. Or, prin manoperă frauduloasă a disimulării cantităţilor de oţel rezultat din casări, sub forma fierului vechi, membrii grupării au urmărit cu evidenţă însuşirea diferenţei de preţ dintre suma plătită de SC Remat SĂ Călăraşi către CFR Marfă (120 euro/tonă de fier vechi) şi preţul cu care Remat Călăraşi a vândut mai departe oţelul”, se arată în referat.

- Advertisement -

La dosar există o serie de convorbiri telefonice dintre administratorul Remat Călăraşi, Tawil Abbas, şi reprezentantul principalului client al societăţii Silcotub Zalău.

Se constată astfel că oţelul este produsul cel mai puternic negociat între părţi, caz în care Remat Călăraşi ajunge să vândă oţelul către Silcotub Zalău cu preţul de 260 euro/tonă (deci peste preţul mediu pe piaţă). Aspectele rezultate din interceptările convorbirilor telefonice se coroborează cu menţiunile facturilor încheiate între Remat Călăraşi şi Silcotub SA”, susţin procuroriii.

- Advertisement -

Din cercetări, a rezultat că la finele lunii decembrie 2016, CFR Marfă a scos la licitaţie, prin Bursa de Mărfuri, un nou lot de vagoane. Despre acest aspect, Tawil Abbas, reprezentantul Remat Călăraşi, a purtat mai multe discuţii cu Alex Tesoi, reprezentantul Silcotub, rezultând că rezultatele licitaţiei pot fi influenţate prin neprezentarea la licitaţie, fapt care atrage o scădere a preţului cerut prin bursă. “Astfel, în convorbirea din data de 27 decembrie 2016, ora 14.55, Tawil Abbas i-a spus lui Alex Tesoi, că nu se va prezenţa la licitaţia deschisă pentru vânzarea de vagoane, pentru ca apoi, în aceeaşi discuţie, să spună ”şi totuşi, pentru rezerva ta în februarie merită!”, rezultând că va aştepta până în luna februarie a anului 2017, când preţul cerut prin bursă va scădea”, se mai arată în referatul DIICOT.

În document se mai precizează că printr-o notă din 2014, conducerea CFR Marfă recomandă Consiliului de Administraţie al societăţii (unde Directorul general Mihuţ Constantin Crăciun avea oricum calitatea de membru) scoaterea din funcţiune a 2450 de vagoane, fără a se preciza cum vor fi valorificate acestea.

“Se poate constata că, pentru a nu trezi suspiciuni, în Nota de fundamentare şi în Hotărârea Consiliului de Administraţie nu se face menţiunea modului în care urmează a se realiza valorificarea materialelor rezultate din casare, ambele documente rezumându-se la a stabili, cu titlu generic, scoaterea din funcţiune şi valorificarea a 2450 de vagoane de marfă”, se mai arată în referatul anchetatorilor.

În cauză a fost interceptat şi Mihuţ Crăciun, directorul general CFR Marfă, din care rezultă că acesta cunoştea interesul Remat Călăraşi în achiziţionarea acestor vagoane.

“Se impune a fi observată convorbirea telefonică pe care acesta a avut-o în data de 22.11.2016, orele 16.55 cu Ciobanu Daniel, Directorul Operaţiuni Dezvoltare MR, din care reiese că acesta din urmă este la o întâlnire cu directorul general al Remat Călăraşi. Totodată, Crăciun Mihuţ Constantin poartă mai multe discuţii cu numitul Trocaru Ion, care la momentul respectiv îndeplinea funcţia de Secretar de Stat la Ministerul Transporturilor, din care reiese faptul că acesta îi transmite nemulţumirea sa cu privire la unii membrii din Consiliul de Administraţie al “CFR Marfă”, în concret faţă de numitul Tudor Eugen, Director Departamentului Vânzări – Trafic, considerând că interesele acestuia din urmă nu coincid cu interesele “CFR Marfă”, se mai arată în referatul procurorilor.

Direcţia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT) anunţă, într-un comunicat de presă transmis joi, că procurorii Serviciului Teritorial Timişoara au dispus reţinerea pentru 24 de ore a 19 persoane.

Persoanele reţinute sunt: Mihuţ Constantin Crăciun (fostul director general al CFR Marfă), Bărculeţ Pavel (director economic-financiar la data comiterii faptelor, devenit apoi director general al CFR Marfă), Ciobanu Daniel (directorul operaţiuni dezvoltare în 2016, devenit director al Departamentului vânzări – trafic), Enache Florin-Claudiu (directorul departamentului Vagoane), Alupoaie-Dragoescu Constantin-Nicolae (directorul Trafic), Niculescu George (şeful Serviciului Exploatare Vagoane), Tudor Eugen (director al Departamentului Vânzări-Trafic), Maşcovescu Mircea Ion (fost manager al Centrului Zonal de Marfă Timişoara), Corodan Gelu- Ioan (CFR Timişoara), Filip George-Corneliu, Luca Ovidiu-Dumitru (CFR Cluj), Mutaşcu Mihai (sucursala Banat-Oltenia), Derscaru Cristian-Valeriu (sucursala Timişoara), Gheorghiţoiu Constantin (CFR Banat-Oltenia), Drăgan Alexandru, Voica Maria (sucursala Banat-Oltenia), Găbreanu Ion (director general REMAT Călăraşi), Rădulescu Stănel (REMAT) şi Moţi Doru. Ei sunt acuzaţi de constituire a unui grup infracţional organizat, delapidare cu consecinţe deosebit de grave, şantaj, fals intelectual şi uz de fals.

Aceştia au fost duşi la Tribunalul Timiş cu propunerea de arestare preventivă pentru 30 de zile.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img