Aproximativ 1.400 de companii germane continuă să facă bani în Rusia, inclusiv prin filiale și participații de control, relatează Bild, citând date de la Delegația Economiei Germane în Rusia.
Agenția a contactat peste o duzină de companii mari pentru a le întreba de ce continuă să opereze în Rusia.
Producătorul de brânzeturi Hochland și-a explicat poziția ca fiind o „responsabilitate socială” față de cei 1.800 de angajați, familii și parteneri care operează în Rusia de decenii.
Mărcile de produse de îngrijire a pielii Nivea și Eucerin ale Beiersdorf vor rămâne, de asemenea, în Rusia, deși gama lor de produse a fost redusă semnificativ. Compania declară că continuă să coopereze cu Rusia pentru a-și asigura aprovizionarea „și din responsabilitate față de angajații noștri locali”. În 2024, Rusia a reprezentat 1,5% din veniturile globale ale grupului.
Grupul angro Metro operează 91 de magazine în Rusia. Într-un interviu acordat BILD, un reprezentant al companiei a indicat, de asemenea, responsabilitatea pentru „aproximativ 8.000” de angajați. Potrivit acestuia, afacerea rusească, care a rămas „semnificativă pentru portofoliul general al grupului”, a generat venituri de 2,4 miliarde de euro în exercițiul financiar 2023-2024.
Producătorul de echipamente medicale B. Braun a răspuns că activitatea sa în Rusia se limitează la „asistență medicală primară pentru populația civilă”. Aceasta se referă la tratamentul care salvează viețile pacienților cu boli cronice.
Un răspuns similar a venit și de la Merck & Co, o companie multinațională din domeniul științei și tehnologiei: „Ne-am limitat activitatea în Rusia la servicii medicale esențiale, în interesul pacienților.”



