spot_img
marți, 23 decembrie, 2025
3.2 C
București

Deputata Horga: Voi cere periodic informații de la Ministerul Transporturilor în legătură cu linia de cale ferată București-Giurgiu

Linia de cale ferată București-Giurgiu va fi modernizată din fonduri europene. În prezent se desfășoară lucrările de redeschidere a liniei, iar acestea sunt finalizate în procent de aproape 70%.Modernizarea liniei București-Giurgiu, faza a doua, se regăsește pe lista celor 107 de proiecte pentru care Comisia Europeană a anunțat finanțare prin granturi în valoare totală de 6,2 miliarde de euro. 11 dintre acestea sunt implementate de România sau în colaborare cu alte țări din UE sau cu Republica Moldova și Ucraina. Proiectul București-Giurgiu este în valoare de 423 de milioane de euro, afirmă pe facebook deputata PNL de Giurgiu, Gabriela Horga.

CE MAI SUSȚINE GABRIELA HORGA:

Lucrările din prima fază, pentru redeschiderea liniei de tren București- Giurgiu, au fost realizate în proporție de 69,95%. Este un proiect pentru care echipa liberală din Giurgiu a făcut demersuri pe lângă Guvernul României. Președintele PNL Giurgiu, Dan Motreanu, s-a implicat personal în deblocarea și sprijinirea acestui proiect. În decembrie 2020, când Ministerul Transporturilor era condus de ministrul liberal Lucian Bode, a fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru acest proiect.

În calitate de parlamentar PNL de Giurgiu, voi cere periodic informații de la Ministerul Transporturilor în legătură cu acest proiect important pentru giurgiuveni. Am primit recent un răspuns la o interpelare adresată pe această temă ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta menționează că termenul estimat de finalizare a lucrărilor pentru linia de tren București- Giurgiu este decembrie 2023. Stadiul fizic realizat până la data de 31.05.2023 este de 69,95%.

Podul de la Grădiștea s-a prăbușit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia au fost amânate în mod repetat, pentru că guvernele care s-au perindat nu l-au considerat important.

Lipsa acestui pod lungește semnificativ distanța pe calea ferată dintre București și Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle. Din acest motiv, un tren ajunge de la București la Giurgiu în 2 ore și jumătate sau chiar 4 ore.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Green Line in Valea Jiului

    Consiliul Județean Hunedoara anunță punerea în funcțiune a sistemului...

    Trump, decizie: Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria de 101 ani a Serviciului Extern al SUA

    Administrația președintelui american Donald Trump recheamă din funcțiile lor...

    Povestea de dragoste a lui Mircea Cărtărescu cu Ion Iliescu și Petre Roman

    Ce scria poetul Mircea Cărtărescu in ianuarie 1990 despre...

    Doar 21% din companiile americane din România mai cred in afacerile lor

    Doar 21% dintre companiile americane mai evaluează situaţia ca...

    Vance spune că europenii sunt nemulțumiți de conducătorii lor

    Politicile economice și de migrație eronate ale țărilor europene...

    Articole relationate

    Categorii populare