spot_img
3.9 C
București
luni, noiembrie 25, 2024
AcasăActualitateCine sabotează noul aeroport din Brașov

Cine sabotează noul aeroport din Brașov

-

DAN AIR își cere scuze pentru că nu a avut curajul să ignore restricția nelegală, periculoasă și fără sens emisă de controlorii de trafic, de teama represaliilor din partea directorului general al Autorității Aeronautice Civile Române la adresa DAN AIR, care ar putea conduce la suspendarea operațiunilor aeriene pe termen scurt, ceea ce ar afecta nu doar pasagerii români, cât și pasagerii sârbi, deoarece DAN AIR operează și pentru compania națională a Republici Sârbe – AIR SERBIA.Cu rușine și cu părere de rău, îmi cer scuze pentru deciziile luate, care din păcate nu au avut efectele pe care eu, echipa DAN AIR și aeroportul Brașov și le-au dorit, afirmă într-un comunicat remis FLUX 24 Matt Ian DAVID, director general Dan Air.

- Reclama -

CE MAI SUSȚINE DAN AIR:

- Advertisement -

Pentru a ne putea adapta restricțiilor de operare artificiale ale aeroportului Brașov, am fost nevoiți să anulăm zborul Brașov – Munich, unde au fost afectați 45 de pasageri și am fost nevoiți să operăm Londra via Munich, în încercarea de a ajunge la Brașov până în ora 19:00.

Din pricina încăpățânării nejustificate a ROMATSA și a Autorității Aeronautice Civile Române, au fost afectați 115 pasageri, care, în loc să aterizeze pe aeroportul din Brașov, au fost nevoiți să aterizeze la București, de unde s-a oferit transport cu autocarul către destinația finală.

- Advertisement -

Și eu am trăit experiența neplăcută de a mă afla la aeroport, ca apoi să aflu că zborul a fost anulat sau să aterizez pe alt aeroport decât cel programat, însă aceste excepții au fost mereu generate de cauze care nu țin de voința persoanelor, cum ar fi vremea capricioasă, defectele tehnice și alte restricții ce țin de siguranța și securitatea persoanelor, ori, în cazul de față, rezultatul călătoriei neplăcute pe care ați avut-o cu noi a ținut strict de rea-voința unor persoane, care pe lângă că ne tratează cu dispreț, atât pe noi cât și pe dvs., nici măcar nu cunosc cadrul legal și limitele acestuia în domeniul transporturilor aeriene.

Ieri am venit personal, după aterizarea aeronavei, pentru a vă explica situația, dar din pricina dezamăgirilor trăite de dvs. la acel moment nu am reușit să clarific situația de fapt, așa că pe această cale sper să-mi acordați atenția dvs. pentru a fi pe deplin lămuriți.

Așa cum am mai spus în ultimul comunicat de presă, voi repeta și îmi voi asuma public mereu că DA, atât DAN AIR cât și Aeroportul Brașov, au știut de faptul că ROMTASA nu poate oferi servicii de control de trafic aerian decât pe o perioadă de maxim 12 ore, însă atât pentru aeroportul Brașov, cât și pentru DAN AIR, ROMATSA este un prestator de servicii care nu este esențial în activitatea noastră. Legislația permite zborurile, fără să restricționeze operațiunile aeriene, chiar și în absența controlorilor de trafic, singura condiție fiind ca aeroportul să pună la dispoziție serviciile esențiale (servicii de handling la sol, pompieri, ambulanță, control de securitate și poliție de frontieră).

Dacă ar fi exista bunăvoință din partea tuturor persoanelor implicate la nivel decizional, cu toții ați fiaterizat la Brașov, așa că vreau să vă comunic public că au fost de acord să-și extindă programul de lucru următorii:

Servicii aeroportuare DA DA Control frontieră de stat DA

Control de securitate DA

Servicii de pompieri și ambulanță DA NU NU

O să vă rog să observați că ultimele două instituții care au și refuzat a-și oferi suportul sunt cele care nu v-au văzut niciodată și care nu au avut ocazia sau poate nu și-au dorit să vă cunoască, să împartă cu dvs. atât bucuriile, reușitele și momentele plăcute, dar și dezamăgirile sau frustrările, lucruri care cu bune sau rele, DAN AIR și AEROPORTUL BRAȘOV, prin agenții de check-in, de rampă, încărcători. (…)

Totuși, fiind persoana care este răspunzătoare în mod direct pentru toate cele întâmplate, nu am pretenția să mă credeți pe cuvânt, ca atare, mai jos regăsiți dovezile eforturilor comune, care au fost spulberate de voința a doar doi oameni.

Așa cum am încercat să vă comunic la bord, începând cu 12 iunie 2023, Germania găzduiește unul dintre cele mai mari exerciții organizate de NATO vreodată, care vor continua până pe 23 iunie 2023. Articolul este publicat pe site-ul NATO – News: Germany hosts biggest ever air exercise of NATO forces, 12-Jun.- 2023.

Aceste exerciții militare au generat restricții pe rută, care pun în dificultate traficul aerian și creează întârzieri pe toată rețeaua germană de transport aerian, efecte care se propagă atât în vestul, cât și estul Europei, Germania fiind o țară care este tranzitată pentru a vă putea duce la destinația dvs.

Având în vedere restricțiile, am avut de ales între a anula sau a întârzia considerabil cursa de Brașov- Munich-Brașov, ori de a face un efort și o logistică impresionantă comasând Londra cu Munich, într-o încercare de a aduce pe toată lumea acasă, la Brașov, înainte de ora 19:00. Evident că am ales să facem efortul cel mai mare pentru a-i aduce acasă pe cei mai mulți dintre dvs.

Pentru a ne putea încadra atât în restricțiile generate de exercițiile militare NATO, cât și în restricțiile impuse de ROMASTA și AACR, am decis să anulăm Brașov – Munich și să operăm București – Brașov – Londra – Munich – Brașov, care de fapt a aterizat la București.

page3image33862032 page3image33862240page3image33862864 page3image33863072

La momentul luării deciziei, atât eu, cât și restul colegilor mei am lucrat neîntrerupt pentru a comunica și a operaționaliza schimbările de program.

După ce până și aeroportul din Londra (Gatwick) și Munich, care sunt aeroporturi cu un trafic impresionant, ne-au comunicat că acceptă și că ne vor susține, lucru pe care l-au și făcut, și aeroportul Brașov s-a angajat să facă toate demersurile necesare pentru a putea prelungi programul.

Colegul meu, Ionuț, care se ocupă de coordonarea zborurilor noastre, a transmis și în scris, la ora 12:42, solicitarea oficială către toate părțile implicate pentru a fi sprijiniți, la momentul la care s-a constatat că, din cauza întârzierilor generate de restricțiile NATO, nu vom putea ateriza la Brașov până în ora 19:00:

page4image53580496page4image33583296 page4image33583504page4image33584128

Răspunsul din partea tuturor instituțiilor de la Brașov implicate a fost comunicat prin furnizorul nostru de servicii la sol din Brașov, KRONAERO, la ora 15:00:

page5image54361072

Deci după cum puteți vedea, toate instituțiile care erau, de fapt, necesare pentru operarea zborului v-au spus un DA răspicat „da, vom lucra 30 de minute în plus pentru conaționalii noștri!”

Într-adevăr, ROMTASA, ca și DAN AIR, trebuie să respecte limitele timpilor de lucru prevăzute prin lege, aceste limite nefiind totuși limite absolute și la care se permite extinderea lor în circumstanțe neprevăzute, cum a fost cea din cazul acesta, însă acest lucru se face cu voință și se face de către oameni.

Aceeași solicitare de sprijin pentru a vă aduce acasă, a fost adresată de către colegul meu Ionuț și către

ROMATSA:

page6image54473408

Din dorința de a rezolva situația zborului dvs., aeroportul Brașov a inițiat o conferință telefonică cu directorul general al Autorității Aeronautice Civile Române, directorul general ROMTASA și DAN AIR care a durat mai bine de 1 oră, oră în care s-a discutat mai mult despre cum își permite DAN AIR să facă afirmații publice la adresa altor instituții și cum de-mi permit să fac un show mediatic din această situație.

COMPANY CONFIDENTIAL

page6image104168896 page6image104169104page6image103809024 page6image103809232

Am explicat situația pe larg, încă o dată și am propus soluțiile prin care DAN AIR și aeroportul Brașov pot permite aterizare zborului dvs. la Brașov chiar și în afara programului de operare al aeroportului declarat în publicațiile aeronautice. Am fost loviți, în primul rând, de refuzul directorului general al Autorității Aeronautice Civile Române (AACR), care efectiv era deranjat de dorința DAN AIR și a aeroportului Brașov de a rezolva situația, ba chiar am fost amenințați de către directorul AACR că vom fi reevaluați pentru pozițiile pe care le deținem și care sunt deținute prin acceptul AACR, cu toate că niciuna din propunerile noastre nu contraveneau prevederilor legale, ba chiar mai mult, atât ROMATSA cât și aeroportul Brașov sunt de fapt captive de deciziile AACR, care, deși are puterea discreționară de a deroga de la reglementările de bază europene, mai ales în condițiile excepționale în care ne aflăm, nu o face din motive cunoscute numai de persoana sa.

Situația ROMATSA, deși nu o comunică public, este legată de faptul că nu au suficienți controlori de trafic aerian experimentați care să opereze spațiul aerian din Brașov, așa cum impune reglementarea. Mai mult decât atât, săptămâna trecută a decedat un controlor de trafic care era repartizat pentru Brașov, ceea ce pune și mai multă presiune pe și așa puținii controlori rămași. ROMATSA ascunde faptul că au mulți controlori pregătiți, care au terminat școala de controlori de trafic, pe care nu vor să-i angajeze, doar pentru că una dintre preferințele la angajare (testul FEAST) nu este respectată, însă acel test nu este obligatoriu prin reglementările internaționale, este doar o preferință. Și în aceste cazuri se pot face exceptări, însă nu se dorește, din cauza unor alte interese necunoscute până la acest moment.

Din punctul nostru de vedere și a analizei de risc pe care am întreprins-o, rezultă că DAN AIR vă poate duce în condiții de deplină siguranță la Brașov chiar și în absența serviciilor de control de trafic aerian, deoarece infrastructura aeroportului Brașov permite aproprierile de precizie și avem proceduri avansate de apropiere prin tehnologiile GPS care nu reduc în niciun fel nivelul de siguranță. Însa, în urma directivei date de ROMTASA, este interzis să folosim aceste proceduri în afara orelor de funcționare ale serviciului de control trafic aerian, o directivă care nu are niciun sens și care e menită să blocheze operarea după orele 19:00. Singura amenințare la adresa zborurilor noastre după ora de închidere este traficul VFR (planoriști sau avioane mici), acestea trebuind sa fie oricum restricționate după ora 19:00 și care oricum nu operează mai deloc după ora 19:00, pentru că ei pot opera doar la vedere și nu pot opera noaptea decât în anumite condiții, pe care mulți dintre utilizatorii spațiului aerian nu le îndeplinesc.

Ca și concluzie, în afara de voința a două persoane, doresc să știți că, ieri, zborurile DAN AIR ar fi putut să aterizeze pe aeroportul Brașov fără nicio problemă și sper că acum aveți o imagine mai clară asupra celor întâmplate cu zborurile dvs. Vă rog personal să mă scuzați că nu am reușit să vă aduc la destinația dvs.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img