spot_img
marți, 23 decembrie, 2025
1.6 C
București

La Ministerul Educației nu se știe numărul elevilor care nu au acces la cursurile online

La nivelul Ministerului Educaţiei şi Cercetării (MEC) nu există o evidenţă şi, aparent, nici preocupare pentru a afla cu exactitate numărul elevilor care nu au acces la cursurile online, deşi, de şase săptămâni, procesul de învăţare se desfăşoară exclusiv în această modalitate, a declarat marţi, potrivit unui comunicat de presă remis AGERPRES, deputatul PSD Roxana Mînzatu.

Conform sursei citate, în contextul prelungirii Stării de Urgenţă, deputatul PSD Braşov i-a adresat o interpelare ministrului Educaţiei, Monica Anisie, prin care trage un semnal de alarmă cu privire la accesul limitat al elevilor, în special al celor defavorizaţi, la activitatea educaţională din mediul online.

„În urmă cu câteva săptămâni, am solicitat formal MEC să realizeze o evidenţă a elevilor care sunt în afara actului educaţional, din motive ce ţin de lipsa accesului la dispozitive sau conexiune la internet. Mâine, 22 aprilie, se împlinesc exact şase săptămâni de când s-au închis şcolile. Nu ştim când se redeschid, nu ştim când vom repeta un astfel de episod, posibil chiar în iarna viitoare. Totuşi, nici azi, la nivelul MEC nu există o evidenţă şi, aparent, nici preocupare pentru a afla cu exactitate numărul elevilor care nu au acces la cursurile online. În paralel, există estimări care vorbesc despre sute de mii de copii excluşi total din procesul educaţional care continuă, în starea de urgenţă, exclusiv online”, a afirmat Roxana Mînzatu.

Deputatul PSD, fost ministru al Fondurilor Europene, a mai arătat că este responsabilitatea Guvernului să maximizeze resursele financiare europene disponibile şi, de asemenea, să „scoată din sertar” proiectele de digitalizare a educaţiei, demarate în 2018-2019, cu finanţare europeană de peste 200 de milioane de euro.

„Am analizat măsurile luate de Guvern în această perioadă de criză, resursele financiare alocate şi putem afirma că Educaţia este o Cenuşăreasă. De exemplu, Guvernul nu a făcut nicio alocare din bani europeni pentru a asigura urgent accesul copiiilor dezavantajaţi la şcoala online. În lipsa unor informaţii clare oferite de Guvern, pot să spun că fondurile europene pentru educaţie au fost realocate altor nevoi, cum ar fi plata şomajului tehnic sau susţinerea cheltuielilor cu carantina românilor reveniţi de peste hotare. Şi totuşi, statul român are obligaţia faţă de copii şi tineri să implementeze urgent legislaţie dar şi măsuri executive (organizatorice şi de finanţare) pentru ca elevii care nu au în familie posibilitatea de a îşi achiziţiona un computer sau o conexiune Internet să primească dispozitivele tehnologice necesare pentru a beneficia de educaţie online şi să dezvolte competenţe digitale”, a subliniat Mînzatu.

Hot this week

Topics

Mai mult

    Trump, decizie: Acest lucru nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria de 101 ani a Serviciului Extern al SUA

    Administrația președintelui american Donald Trump recheamă din funcțiile lor...

    Povestea de dragoste a lui Mircea Cărtărescu cu Ion Iliescu și Petre Roman

    Ce scria poetul Mircea Cărtărescu in ianuarie 1990 despre...

    Doar 21% din companiile americane din România mai cred in afacerile lor

    Doar 21% dintre companiile americane mai evaluează situaţia ca...

    Vance spune că europenii sunt nemulțumiți de conducătorii lor

    Politicile economice și de migrație eronate ale țărilor europene...

    Mehedințiul face un pas important spre dezvoltarea turismului

    Astăzi a avut loc ședința de constituire a Organizației...

    Articole relationate

    Categorii populare