spot_img
23.9 C
București
vineri, martie 29, 2024
AcasăAnalize2 mari firme cu afaceri în România prinse în Germania în cartelul...

2 mari firme cu afaceri în România prinse în Germania în cartelul oțelului. În afacere sunt implicați și BMW, Daimler şi Volkswagen

-

Autoritatea antitrust din Germania a anunţat joi că a aplicat o amendă totală de 646 de milioane de euro (719 milioane de dolari) principalilor producători de oţel ai ţării – Thyssenkrupp şi Salzgitter – precum şi grupului austriac Voestalpine, pentru fixarea preţurilor în industria oţelului, transmit Bloomberg, Reuters și Agerpres.

Grupul ThyssenKrupp este prezent şi în România prin toate cele cinci divizii ale sale, respectiv metalurgie, auto, ascensoare, bunuri industriale şi servicii.

- Advertisement -

Voestalpine, specializat în produse de oţel de înaltă calitate, are aproximativ 48.000 de angajaţi. Grupul este reprezentat la nivel mondial prin 500 de companii care produc şi comercializează produse din oţel în peste 50 de ţări. Voestalpine controlează în România constructorul de material rulant Vae Apcarom Buzău (APC).

Thyssenkrupp, Salzgitter şi Voestalpine au fost amendate, alături de trei persoane neidentificate, pentru că în perioada 2002-2016 au schimbat informaţii şi au fost de acord cu anumite suprataxe pentru plăcile de oţel, au precizat autorităţile de la Berlin. Plăcile sunt folosite în construirea podurilor, a vapoarelor şi a conductelor.

- Advertisement -

Voestalpine a anunţat că a fost de acord să plătească o amendă de 65,5 milioane de euro.

Thyssenkrupp, care a înregistrat provizioane de 370 milioane de euro în acest caz, nu a dorit să comenteze, în timp ce reprezentanţii Salzgitter nu au fost imediat disponibili pentru declaraţii.

Decizia privind Thyssenkrupp, Salzgitter şi Voestalpine vine la mai puţin de o lună după ce Autoritatea antitrust din Germania a anunţat o amendă totală de 100 de milioane de euro aplicată principalilor producători auto ai ţării – BMW, Daimler şi Volkswagen – pentru că au format un cartel în scopul de a cumpăra oţel.

În perioada 2004 – 2013, companiile s-au întâlnit în mod regulat cu producătorii de oţel şi alte firme din lanţul de aprovizionare, pentru a discuta o creştere uniformă a preţului plătit pentru achiziţionarea oţelului. Preţurile ilicite care au rezultat de pe urma formării cartelului au fost plătite cel puţin până în 2016, au precizat oficialii de la Berlin.

Cei trei producători auto au acceptat amenda. BMW va plăti 28 de milioane de euro, în timp ce Daimler va achita 23,5 de milioane de euro.

Autoritatea antitrust a precizat că preţurile de achiziţie ale produselor din oţel care au făcut obiectul cartelului reprezintă mai puţin de 1% din valoarea finală a maşinii.

spot_img
spot_img
- Advertisment -spot_img
spot_img